داستان بوستانی که در شمال تهران در حال تخریب است

بوستان کوهپایه به مساحت ۷۷۰ مترمربع یکی از بوستان های محلی در اسدآباد زعفرانیه است که ۲۲ اسفند پارسال شخصی با در اختیار داشتن رای قضایی و حکم قلع درخواست ساخت و ساز در این بوستان کرده‌است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین شهرداری منطقه یک تهران، احسان صفایی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: شهرداری منطقه یک با توجه به درخواست های شهروندان این محله برای حفظ بوستان اسدآباد، مذاکره با مالک و پیشنهاد خرید زمین را داده است اما وی با درخواست ۲۰۰ میلیارد تومانی خسارت از شهرداری حاضر به واگذاری زمین نیست.

او ادامه داد: این شخص همچنین اقدام به جمع آوری المان‌های بوستان از جمله وسایل ورزشی، نیمکت و سطل‌های زباله و از سوی دیگر تخریب بیش از ۷۰ متر مربع از معبر کرده و در صدد جابجایی درختان است.

صفایی اظهار داشت: در بازدیدی که امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق شهردار منطقه یک و معاونان از این بوستان انجام شد بحث تملک آن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

این بوستان دارای بیش از ۵۰ اصله از انواع درختان است و در محله اسدآباد یکی از محلات قدیمی شمال تهران قرار دارد که در سال ۱۳۸۹ آماده سازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه سرانه‌های فضای سبز محلی داشته باشد.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 6450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =