وزیر فرهنگ با ابقای جشنواره موسیقی نواحی در کرمان موافقت کرد

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به اینکه ۱۵ سال جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار شده و انتظار داریم از سال آینده نیز مجدد به استان کرمان برگردد، وزیر ارشاد موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، محمدرضا پورابراهیمی افزود: این جشنواره امسال به دلیل شرایط خاصی که در استان وجود داشت، امکان برگزاری نداشت لذا انتظار می رود از سال آینده به استان برگردد.

وی بیان کرد: وزیر ارشاد در این زمینه گفت که ۱۰۰ درصد موافق برگزاری جشنواره در استان کرمان است زیرا استان هم سابقه برگزاری جشنواره و هم ظرفیت آن را دارد زیرا تالار فرهنگ و هنر کرمان دومین مجموعه مناسب برای جشنواره بعد از تهران است.

پورابراهیمی در ادامه خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری مقاومت به صورت سالانه در استان کرمان شد و افزود: پیشنهاد این است دبیرخانه جشنواره در کرمان فعال شود و فعالان عرصه فرهنگی هنری در مسائل مربوط به شهید سلیمانی شرکت کنند که هم به ترویج مکتب حاج قاسم و هم جریان مقاومت کمک می کند.

براساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد و قرار شد از طریق کمیسیون اقتصادی، ردیف بودجه خاصی دربودجه سال آینده لحاظ و این جشنواره به صورت سالیانه برگزار شود.

پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خواستار حل مشکلات نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راور نیز شد و اظهار داشت: فرهنگ و هنر راور ظرفیت های بسیار خوبی دارد اما به دلیل فقدان نیروی تخصصی به فعلیت نرسیده اند.

در این گزارش آمده که وزیر فرهنگ با استخدام چند نیروی تخصصی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راور نیز موافقت کرده است.

پورابراهیمی خواستار حل مشکلات مطبوعات استان و تامین اعتبار برای موزه مطبوعات شد.

در بخش دیگر این جلسه تدوین کتاب تاریخ مطبوعات استان کرمان توسط خانه مطبوعات و دانشگاه مصوب و مقرر شد درباره بیمه خبرنگاران، نشست مشترک وزارتخانه های فرهنگ و رفاه با کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف سهم کارفرما در بیمه خبرنگاران در سراسر کشور بررسی و اقدام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در پایان اظهار اشت: از سال گذشته تلاش کردیم در تبصره ۱۸ فعالیت های حوزه فرهنگی وهنری و صنایع خلاق بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که در استان کرمان نیز عدد قابل توجهی جذب شده است و در صورتی که کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر تشکیل شود، می تواند به این مساله کمک می کند.

براساس این گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل کارگروه اقتصاد فرهنگ و هنر در استان کرمان نیز موافقت کرد.

همچنین اعلام شد که وزیر فرهنگ با ساخت فیلم فاخر قبه سبز کرمان با همکاری موسسه فارابی و استفاده از تبصره های بودجه امسال در این زمینه موافقت کرد.

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 5195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =