زبان هنر بیش از هر بیان دیگری راهگشای میدان جهاد تبیین خواهد بود

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با انتشار پیامی به مناسبت آغاز جشنواره پانزدهم فجر نوشت: اکنون در آستانه حرکت به سوی گام دوم انقلاب اسلامی، زبان هنر بیش از هر بیان دیگری راهگشای میدان جهاد تبیین خواهد بود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در پیام عبدالرضا سهرابی آمده است: «انقلاب شکوهمند اسلامی که تبلور عزم و اراده راستین فطرت‌های خداجو و جان‌های شیفته امام روح‌الله (ره) بود، ثمرات و برکات عظیم و ماندگاری را در ساحات گوناگون جامعه از جمله فرهنگ و هنر برجای گذاشت. کما اینکه به فرمایش پیر سفرکرده و روشن‌ضمیرمان، انقلاب اسلامی از ماهیتی فرهنگی بهره‌مند است‌.

هنر انقلاب اسلامی، منادی جهان‌بینی بکر و بدیعی بود که پیش‌تر از سوی هیچ‌یک از مکاتب و مشارب هنری جهان ارائه نشده بود و اساسا سرّ تلألو و مانایی این هنر مردمی و متعالی را باید در خصوصیات ممتاز و متمایز آن جست‌وجو کرد.

اکنون در آستانه حرکت به سوی گام دوم انقلاب اسلامی، زبان هنر بیش از هر بیان دیگری راهگشای میدان جهاد تبیین خواهد بود. چنانچه زبان رسا و بلیغ هنر در خدمت توصیف فرصت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی قرار گیرد، باید امیدوار بود که گام‌های بلند و مؤثر بسیاری در این میدان برداشته شود و بدین‌ترتیب، زمینه‌ لازم برای خودسازی، جامعه‌پردازی، قوام تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت؛ حضرت ولیّ‌عصر(عج) تحقق یابد.

امید است که پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بتواند آغازی بر تحقّق گام دوم هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی باشد.

اینجانب به سهم خود از تلاش‌های تمامی هنرمندان و دست‌اندرکاران جشنواره پانزدهم تشکر کرده و دوام عزّت و توفیقات ایشان را از پیشگاه خداوند منّان خواستارم.»

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هفتم بهمن با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل، سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر(فجر استان‌ها) این دوره از جشنواره، جمعی از دبیران، داوران، هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان در قالب نمایش ۴۴۰ اثر منتخب از ۲۷۴ هنرمند در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن امسال ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند همه‌ روزه به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 5095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =