به گزارش شهرقشنگ آنلاین مدیریت جدید شهر تهران نیز همانند دولت در آستانه دوسالگی قرار دارد و در این مدت مدیران شهری در حوزه حمل و نقل سعی کردند، وضعیت حمل و نقل عمومی رو به نابودی تهران را بهبود ببخشند، بگونه ای که اورهال اتوبوس و واگنهای مترو را تا رسیدن وسایل نقلیه نو در دستور کار قرار دادند و حتی در بودجه سالجاری نیز اعتباراتی برای نوسازی وسایل نقلیه عمومی برای اولین در تاریخ بلدیه، در نظر گرفتند تا بلکه با اورهال شرایط کمی بهبود یابد.
از سویی دیگر با توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ که تشکیل دهنده ساختار تاکسیرانی شهر تهران بودند، با اینکه روند نوسازی با وقفه ای چندماهه تا معرفی خودروهای جایگزین روبرو شد، اما نهایتا دولت خودوری سمند سورن پلاس را به عنوان تاکسی انتخاب و بررسی انتخاب دو خودروی تارا و شاهین هم برای تبدیل به تاکسی ادامه دارد.
حمل و نقل عمومی تهران با شروع دولت سیزدهم در حالی روزهای ناخوشی را میگذراند که تعداد اتوبوسهای پایتخت نیز نسبت به چهار سال قبل از دولت رییسی، به حدود یک سوم رسیده بود و از واگن نو هم برای مترو خبری نبود و روند نوسازی تاکسیها نیز به کندی در حال پیشرفت بود؛ اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری شخص رئیس جمهور در برخی پروژهها همچون راهاندازی و تکمیل متروی پرند، شاهد اتفاقات خوبی پس از گذشت بیش از یک دهه در حمل و نقل تهران هستیم. بگونه ای که ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در آیین افتتاح ایستگاه و بهرهبرداری از ۱۱ کیلومتر مسیر ریلی از قطعات میانی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، تسهیل حمل و نقل و ساماندهی تردد مسافران در کلانشهر تهران را دغدغهای همیشگی و بسیار مهم دانسته و گفته بودند: دولت وظیفه خود میداند که بیمنت شهرداری تهران را در خدمترسانی قوی و باکیفیت به مردم یاری دهد.

شهر تهران از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده رنج میبرد و نه تنها تاکسی و اتوبوس؛ بلکه شبکه مترویی آن هم نیاز به توجه دولت دارد و با نگاهی به عملکرد دولتهای گذشته می توان عملکرد دولت سیزدهم را از این منظر قابل توجه دانست و در دو سال اخیر با پیگیریهای شخص رئیس جمهور اتفاقات خوبی برای این ناوگان در حال وقوع است.
۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 7386
نظر شما