میدان سربند تا کوهپایه شمیرانات رخت نو بر تن می کند

بی شک منطقه دربند در شمیرانات یکی از مناطق گردشگری و زیبای تهران است که کمتر کسی از گردشگران و حتی پایتخت نشینان فرصت رفتن به این منطقه کوهستانی با آب و هوایی فوق العاده را از دست میدهد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین زمستان و تابستان یا گرما و سرما ندارد این فرصت حضور علاوه بر روزهای عادی هفته در پنجشنبه و جمعه ها چند برابر می شود.

گشت و گذار، کوهپیمایی و خوردن غذاهای لذیذ در رستوران ها و در آخر آلوچه و لواشک و ترشیجات که محصول باغ های اطراف دربند است، خاطره ساز برای خیلی از ما بوده است.

باقالی و خشکبار و برای برخی ها دود قلیان در پای دربند و در آخر عکس سلفی یا دسته جمعی با نماد میدان سربند لذتی است که بسیاری از ما در خاطرات خود آن را تجربه کرده ایم؛ حالا اگر از تلسی و تله کابین و آب تنی های قدیم در حواشی رودخانه ممتد دربند هم اگر بگذریم آیا بوی کباب و جوجه پای منقل حین کوهنوردی و بالا رفتن را می توانیم فراموش کنیم؟

قطعا دربند یکی از مهمترین نقاط گردشگری تهران است و باید این موهبت را قدر دانست؛ طی سالیان گذشته مسئولان امر تلاش خود را برای بهبود خدمت رسانی به مردم به ویژه از دم در کاخ سعادت آباد در جنوب میدان سربند انجام دادند تا با ایجاد پارکینگ و امنیت از طریق احداث کلانتری خدمت رسانی بهتر شود و حتی مسیر هم سنگ فرش شد.

از سوی دیگر تعداد محدودی پارکینگ هم جانمایی شد اما لزوم باز و نوسازی سنگ فرش ها و ایجاد برخی تمیهدات ترافیکی در آمد و شد در این اواخر به شدت حس می شد.

حالا از شهرداری منطقه یک تهران خبر می رسد که بازسازی سنگ فرش میدان سربند تا میدان کوهپایه در محله دربند آغاز شده است.

سید مهدی صباغ شهردار این منطقه از تهران این کار را با هدف زیباسازی و تسهیل توام با ایمنی در تردد کسبه، اهالی و گردشگران عنوان کرده و می گوید: در این اقدام ۴ هزار متر مربع از سنگفرش این محدوده که یکی از معابرمهم گردشگری شهر تهران است با هدف تعریض پیاده راه، جمع آوری سدمعبرها، هدایت مناسب آبهای سطحی، زیباسازی بصری و... بازسازی می شود.

او می افزاید: این طرح شامل بازسازی و نوسازی اساسی پیاده راه و طول و عرض خیابان از میدان سربند تا میدان کوهپایه می شود و در این راستا تعویض سنگ فرش، اجرای آبراه های عرضی و طولی، نصب فلاور باکس از ابتدا تا انتهای مسیر و اجرای فضای سبز و نورپردازی توسط شهرداری ناحیه کوهستان آغاز شده است.

صباغ می گوید در نشسستی که قبل از اجرای طرح با معتمدین محلی و کسبه داشتیم پیوست های اجتماعی کار بررسی و حضور ایمن برای گردشگران، سهولت و ایمنی در تردد برای اهالی و کسبه دربند و پس قلعه از نتایج اجرای طرح اعلام و کار آغاز شد.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 6769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =