جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم در چچن به «نقطه» رسید

مستند هنری "نقطه " (Точка) در جشنواره بین المللی فیلم زالاتای وتیز( قهرمان طلایی) در جمهوری چچن، جایزه برتر و تندیس قهرمان طلایی بخش فیلمهای مستند را به دست آورد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا مستقر در روسیه، این مستند هنری به تهیه‌کنندگی و حمایت بنیاد ابن سینا و کارگردانی امیر ولی نژاد با موضوع خوشنویسی هنر ایرانی اسلامی در ایران و روسیه ساخته شده است.
این فیلم مستند پس از انتشار ترجمه روسی کتاب "خوشنویسی ایرانی " اثر دکتر قلیچ خانی در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط بنیاد ابن سینا با همکاری انستیتو شرق شناسی مسکو تولید شد.
مستند "نقطه " پیش از این در سال ۲۰۲۰ میلادی در جشنواره ویوا اروپا از بین یک هزار و ۵۰۰ فیلم، مقام سوم را کسب کرد و در جشنواره فیلم مسکو، در بین ۶۰۰ فیلم راه یافته به جشنواره، مقام دوم را بدست آورد و در سال ۲۰۲۲ نیز به جشنواره فیلم RAM ایتالیا راه یافت.
آخرین موفقیت این فیلم روزهای اخیر در جشنواره بین المللی فیلم زالاتای وتیز( قهرمان طلایی) در گروزنی چچن به دست آمد.
این جشنواره بین المللی که قدمتی سی و دوساله دارد هر ساله با حمایت کلیسای ارتدوکس در یکی از شهرهای روسیه برگزار می شود.
امسال ۱۷۲ فیلم از روسیه و ۲۱ کشور دیگر به این جشنواره راه یافتند و در هفت بخش (فیلم مستند بلند،فیلم مستند کوتاه، انیمیشن، فیلم مبتدی و دانشجو ،لایو اکشن،فیلم کودک و نوجوان) با هم به رقابت پرداختند. فیلم نقطه در بخش مستند این جشنواره، عنوان اول و برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد.
مستند نقطه پیش از این با درخواست اساتید و دانشجویان در برخی دانشگاه‌های روسیه از جمله دانشگاه دولتی مسکو، علوم انسانی ، زبان شناسی، مدرسه عالی اقتصاد ، انستیتو شرق شناسی و دانشگاه های اوفا، کازان و سن پترزبورگ نمایش داده شده و مورد استقبال قرار گرفته بود.

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 6760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =