کدام خوانندگان ایرانی آنسوی مرزها روی صحنه می‌روند؟

جمعی از خوانندگان موسیقی پاپ همچون رضا صادقی، رضا بهرام، علی یاسینی و رحیم شهریاری کنسرت‌هایی را در خارج از کشور برگزار خواهند کرد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین چندی پیش منبعی غیررسمی اسامی پنج خواننده موسیقی پاپ را به عنوان خواننده‌های ممنوع الکار اعلام کرده بود که نام رضا صادقی خواننده شناخته شده نیز جزو این اسامی بود، این خبر واکنش‌های بسیاری را از سوی هنرمندان حوزه موسیقی، خواننده‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی شخص وزیر به همراه داشت که وی درباره این خبر اعلام کرد که چنین موضوعی را باید شبکه رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده اما رسانه‌ای می‌شود. این موضوع‌ها مقررات خاصی در این نهاد داشته و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می‌شود و جمع‌بندی آن به فرد اعلام می‌شود. اینها جز شایعه‌سازی رسانه‌ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی‌ها را رد می‌کنم. هنرمند و فرهنگ‌دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند. بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست.

برگزاری تور کنسرت اروپا رضا صادقی

اما رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ شامگاه یکشنبه (هفتم خرداد) با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اعلام برگزاری تور کنسرت‌ خود در اروپا نوشت: «ممنون مهر همه عزیزانم در خارج از ایران هستم که با همه قلبشون پذیرای من بودن و هستن امیدوارم بتونم اندازه خوبی‌هاتون باشم. به امید دیدار روی ماهتون و خاطره‌سازی‌ها و رفاقت‌های دلچسب. حرف‌ها بماند برای بعد، ارادت و ممنون از همه عزیزانی که همراهی کردن و صبوری.»

تور کنسرت اروپا صادقی براساس اعلام قبلی قرار است توسط موسسه فرهنگی هنری لیما نهم تا ۱۱ ژوئن (۱۹ تا ۲۱ خرداد) در شهرهای مونیخ، فرانکفورت، استکهلم، ۱۶ تا ۱۸ ژوئن (۲۶ تا ۲۸ خرداد) در شهرهای نورنبرگ، دوسلدورف، روتردام، ۲۳ تا ۲۵ ژوئن و ۳۰ ژوئن (دوم تا چهارم تیر و نهم تیر) در شهرهای بروکسل، اشتوتگارت، هانوفر و اُسلو، یکم و دوم ژوئیه (۱۰ و ۱۱ تیر) در شهرهای کپنهاگ و برلین برگزار شود. صادقی ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) امسال در سالن هتل جمیرا دُبی به روی صحنه رفته بود.

علیرضا طلیسچی ۲۴ ژوئن (سوم تیر) در سیدنی و یکم ژوئیه (دهم تیر) در ملبورن استرالیا به روی صحنه خواهد رفت. وی ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) در دُبی به روی صحنه رفت.

کنسرت رضا بهرام دیگر خواننده موسیقی پاپ توسط شرکت آواسازان ققنوس یکم سپتامبر(دهم شهریور) در تورنتو و دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) در ونکوور برگزار می‌شود. وی پیش از این ۲۸ تا ۳۰ آوریل در شهرهای وین، برلین، گوتنبرگ و یکم می در هامبورگ کنسرت‌هایی را برگزار کرد.

همچنین کنسرت احسان خواجه امیری با رهبری ارکستر هومن نامداری ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) در سالن تئاتر جان باست تورنتو کانادا برگزار می‌شود. تهیه‌کنندگی این کنسرت برعهده علی ثابت است.

علی یاسینی خواننده موسیقی پاپ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) نیز به همت موسسه فرهنگی هنری لیما در تورنتو به روی صحنه می‌رود، کنسرت این خواننده پاپ ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت) امسال در سالن هتل جمیرا دُبی برگزار شد. کنسرت رحیم شهریاری خواننده فولکلور و آذری زبان نیز یکم تا سوم سپتامبر (۱۰ تا ۱۳ شهریور) در تورنتو کانادا برگزار خواهد شد.

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 6708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =