توسعه فعالیت زنان ضروری است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در مدیریت شهری بنا بر این است که زیرساخت‌های حوزه بانوان را تا جای ممکن گسترش دهیم و اعلام کردیم که اگر زمین و ملکی وجود دارد که می‌تواند با تغییر کاربری به فضایی ویژه بانوان اختصاص یابد معرفی شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین محمد امین توکلی زاده عصر شنبه در مراسم افتتاح شهردخت و سالن کنفرانس بوستان بانوان منطقه ۱۹ و ۲ شهر دخت دیگر در مناطق ۲۰ و ۶ افزود: اتفاق های خوبی در حوزه زیرساختی در بحث اجتماعی و فرهنگی در منطقه ۱۹ رخ داده و برای این مجموعه شهردخت نیز ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در این دوره مجموعه های کوثر ما از ۶۲ به ۸۰ مرکز رسید و دو مجموعه به پارک‌های بانوان اضافه شده و در بحث پارک مادر و کودک نیز ۲۰ مورد اضافه شده و سه شهردخت نیز امروز به بهره برداری رسیده، همچنین در کنار تغییر کاربری های انجام شده از امروز در هفت شهردخت به دختران خدمت رسانی ارائه می شود که این نشان می دهد عزمی جدی در این دوره از مدیریت شهری برای خدمت در حوزه بانوان شکل گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: همه همت ما این است که در این حوزه کمتر بیان و بیشتر عمل کنیم و زیرساخت‌ های حوزه بانوان شهر تهران را گسترش دهیم تا این زیرساخت ها به حدی برسد که یک خانم ساکن تهران، ظرف ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به یک مرکز و زیرساخت مختص بانوان دسترسی پیدا کند. شاید راه درازی در پیش باشد ولی با همتی که شکل گرفته این مسأله پیگیری می شود.

وی درخصوص برنامه های شهرداری در دهه کرامت نیز گفت: افتتاحیه جشنواره دهه کرامت از کنار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز می شود و فردا نیز در باغ کتاب با حضور رئیس جمهور، یکی‌ از برنامه های اصلی ما در دهه کرامت افتتاح خواهد شد.

همچنین شهردار منطقه ۱۹ تهران نیز گفت: قبل از آغاز سال ۱۴۰۲ در منطقه دهکده فوتبال و مجموعه کوثر و دیگر مجموعه اقدامات فرهنگی و اجتماعی را داشتیم و امروز نیز افتتاح سالن کنفرانس بوستان بانوان و شهردخت منطقه را داریم.

تورج فرهادی افزود: این سالن با ظرفیت ۹۵ نفر و با تمام امکانات لازم در اختیار بانوان منطقه قرار می گیرد و در کنار آن شهردخت را داریم که «شهردخت فناوری» است و در راستای منویات مقام معظم رهبری که نگاه ویژه ای به بحث فناوری و تولید دانش بنیان دارند و با رویکرد شهردار تهران این فضا در مناطق مختلف آماده می شود. این مجموعه شهردخت با فضای ۱۷۰۰ متری و در سه طبقه آماده شده است.

وی ادامه داد: درباره پارک ولایت نیز نگاه شهردار تهران این است که یک پارک فناوری بزرگ با کارکرد ملی در آن داشته باشیم و در این راستا مشاورین در حال کارهای مشاوره ای و امکان سنجی هستند و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

همچنین مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از فعالیت هفت شهردخت در پایتخت خبر داد و گفت: قبل از این تنها یک مجموعه شهردخت در منطقه ۶ داشتیم و امروز نیز در مناطق ۱۹ و ۲۰ مجموعه شهر دخت را افتتاح می کنیم و در منطقه ۶ نیز شهردخت ۲ به بهره برداری می رسد؛ به جز این موارد در منطقه هشت مجموعه ای بود که کاربری خیریه داشت و درباره آن تغییر کاربری انجام دادیم و به شهردخت تبدیل کردیم. علاوه بر این، یک شهردخت در منطقه ۲ به لحاط پیمانکار و کارکرد قابلیت افتتاح داشت، اما به دلیل مشکلات ایمنی امروز افتتاح نمی شود.

مریم اردبیلی با بیان اینکه از امروز هفت شهردخت در شهر تهران برای دختران مشغول به کار است، افزود: امید این است که طبق برنامه، زیرساخت شهردخت را در سال‌های آتی بر عهده مناطق بگذاریم.

وی با بیان اینکه زیرساختی به نام شهربانو در ۲۲ منطقه شهر داشتیم که الزامات و اقتضائات فراغتی و تفریحی برای خانم ها در آن جا مهیا بود، ادامه داد: اما با نیازسنجی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که فعالیت‌هایی وجود دارد که دختران تمایل دارند درگیر آن شوند که شامل فعالیت های اجتماعی، استارتاپی و کنشگری می ش. در واقع شهردخت فضاهای ویژه این فعالیت ها و پاتوق کنش های دخترانه است و فعالیت های نوآورانه شهری را پیگیری می کند.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: 6605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =