کاهش ۱۰ درصدی نرخ بلیت مترو/فرصت ۱۵ روزه مترو برای اجرا

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز طرح کاهش بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد را تصویب کردند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین مهدی چمران با اشاره به طرح دو فوریت کاهش نرخ بهای بلیت متروی تهران گفت: این مهم در راستای تحقق شعار سال است وطرح کاهش بهای بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد کاهش یافت.

وی در واکنش به این لایحه دو فوریتی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است لایحه دو فوریتی را تقدیم شورای شهر کردند که بر اساس آن نرخ بلیت مترو کاهش یابد. البته این اقدام بسیار سخت بود اما سعی کردیم که از سوی مدیریت شهری برای کم کردن بهای بلیت مترو گامی برداشته شود تا هم آلام مردم کاهش یابد و هم از سخنان مقام معظم رهبری حمایت کنیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه قیمت بلیت مترو از ۳۷۷۰ تومان به ۳۴۰۰ تومان و از ۲۸۵۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد، گفت: البته در حوزه تاکسی چون تاکسی متعلق به بخش خصوصی است نمی‌توانیم خیلی ورود کنیم اما در مورد مترو سعی کردیم اقدامات موثری انجام دهیم و در اتوبوسرانی نیز اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند و نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم و کم کردن بلیت مترو هم برای اتوبوس‌ها به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه کاهش بلیت مترو از ۲۵ به ۱۵ درصد رقمش مهم نیست بلکه یک پیام خوب به مردم دارد، افزود: ما برای کاستن از گرانی‌ها و تورم این کار از دستمان بر می‌آمد و انتظار هم نداریم که از فردا این کار انجام شود و مترو ۱۵ روز فرصت دارد.

چمران با بیان اینکه از نظر کارشناسی این اقدام صحیح نیست، گفت: ما می‌دانیم که این کار برای شرکت مترو سخت است اما پیشنهاد ما این است که با این دو فوریت موافقت کنیم تا نرخ بلیت کاهش یابد.

اعضای شورای شهر تهران با طرح دو فوریت کاهش نرخ بهای بلیت مترو موافقت کردند.

جعفر تشکری هاشمی نیز در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر و در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ بهای بلیت مترو در تهران گفت :پیشنهاد این بود تا بتوانیم نرخ کرایه مترو که متولی آن شهرداری تهران است را کاهش دهیم تا هزینه آمد و شد شهروندان کاهش یابد.

وی ادامه داد: در مصوبه قبلی متوسط افزایش بهای بلیت مترو ۲۵ درصد بود اما با توجه به اینکه شعار سال مهار تورم است اقدام به کاهش ۱۰ درصد بهای بلیت مترو کردیم و نرخ نهایی افزایش بهای بلیت مترو به ۱۵ درصد رسید.

تشکری درباره بهای بلیت متروی تهران نیز گفت: قیمت بلیت مدت دار از ۲ هزار و ۸۵۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بلیت مسیر تهران کرج از ۳۷۷۰ تومان به ۳۴۰۰ تومان کاهش یافت.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 6601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =