قالیباف: مسئولین افغانستان از ایجاد مشکل جدی در روابط دو کشور پیشگیری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور پیشگیری کنند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امرزوز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از ۸ ماه ماموریت دریانوردی را به دلاورمردان نیروی دریایی تبریک می‌گویم، ملت ایران به شما فرزندان شجاع خود افتخار می‌کند.

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ادامه داد: در ۴ دهه گذشته از میان دختران با استعداد ایرانی، برترین دانشمندان علوم‌ محض، پزشک های برجسته، مدیران بخش خصوصی، هنرمندان، معماران، معلمان و مهندسان توانمند، در مدارس و دانشگاه های کشور با هزینه‌ی دولت تحصیل کرده اند و با افتخار در حال خدمت به کشور و مردم خود هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ توافق درباره حق آبه هیرمند بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل ‌و دقیق این تفاهم به نفع هر دو ملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است. این یک مسئله حیاتی است و درباره آن اغماضی وجود نخواهد داشت.

قالیباف گفت: از مسئولین افغانستان می خواهم به اراده مثبت جمهوری اسلامی در این باره پاسخ سازنده داده و با توجه به ذخیره آب کافی که در خاک افغانستان وجود دارد از ایجاد یک مشکل جدی در روابط دوکشور پیشگیری کنند.

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
کد خبر: 6590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =