رونمایی از کتاب "نقاشی های بزرگ‌تر از قاب" بیست و دومین اثر ناصر پروانی

بیست و دومین اثر ناصر پروانی با عنوان نقاشی های بزرگ‌تر از قاب توسط نشر صریر به چاپ رسید.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین این مجموعه که متفاوت از سایر آثار این نویسنده و شاعر، شامل ۱۵ داستان کوتاه الهام گرفته از ۱۵ نقاشی برگزیده جشنواره نقاشی کودکان است و در آن با زبان نوجوانان جلوه هایی ارزشمند از رشادت های بی بدیل دفاع مقدس به شکل داستان هایی کوتاه بیان شده است.
این کتاب در بیست و هشتم اردیبهشت ماه در نمایشگاه سی و چهارم در غرفه نشر صریر با حضور مخاطبین و مصطفی رحماندوست رونمایی و در معرض قرار می گیرد.
اگرچه این اثر به نوعی اولین اثر ناصر پروانی در ژانر کودک و نوجوان می باشد اما انتظار می رود با توجه به آثار موفق قبلی ناصر پروانی در شعر و رمان، مورد توجه مخاطبین قرار گیرد.

IMG_2185.JPG

در مقدمه کتاب می خوانیم:

گاهی تصویرهای کوچک، حرفهای بزرگ دارند. اصلا انگار کار دنیا همیشه همینجوری است. یک دیوان را میشود در یک مصرع خلاصه کرد و یک کتاب را در سطری جا داد. به نظرم در دنیا زمان زیاده‌گویی و زیاده‌روی نداریم. خداوند هم آیه آیه با ما حرف زده است. خوِدواژه‌ها علاقمندی به طولانی درکنار هم بودن ندارد.شاید برای همین است که هر چند واژه از ادامه روی یک خط خسته میشوند و یک نقطه میگذارند پایان حرفهایشان و جمله‌ها را میسازند. انگار جمله‌ها از همین میل بر کوتاهگویی به وجود آمده‌اند. وگرنه به قولی «این رشته سر دراز دارد.» نقاشیها، نقاشی میکنند احساسات لحظهای و ماندگار را. گاهی یک تصویر را برای همیشه در تاریخ به یادگار میگذارند و گاهی ما را برای همیشه درون تاریخ ثبت میکنند. تصاویر مانند شعرها، و شعرها مانند نقاشیها کوتاه میگویند، عمیق ثبت میکنند و ماندگار خوبیها و بدیها را نگه میدارند. نقاشی‌هایی که در قابهایشان نمیگنجند. ساده‌اند، ساده شبیه احساس کسی که در زمان و مکان خود جای نمیگیرد.
نقاشیهای کوچک حرفهای بزرگی دارند...

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: 6553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =