تخریب ۸ کافه غیرمجاز در اکباتان با حکم قضایی صورت گرفت

جو رسانه‌ای معاند اقدام به تحریف موضوع و ایجاد ارتباط دروغین میان اغتشاشات سال گذشته و تخریب‌ کافه‌های اکباتان کرده بود که با اعلام تجاوز غیرقانونی این کافه‌ها به فضای عمومی این موضوع رد شد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۶ صبح عوامل شهرداری منطقه پنج با حکم دادستانی اقدام به تخریب مستحدثات ایجاد شده توسط هشت کافی‌شاپ شاخص در فاز ۲ اکباتان کردند.

این کافی‌شاپ ها حدود هشت سال پیش به صورت غیر قانونی، بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی و بهداشتی و بدون داشتن سند مالکیت به متراژ ۱۰۰ متر با سازه غیراساسی ایجاد شده بودند.

این در حالی است که این امر موجب نارضایتی ساکنین مخصوصاً بلوک‌های مجاور این کافه‌ها به دلیل تجمعات شبانه، آلودگی صوتی، رعایت نکردن بهداشت، مشکلات منکراتی و … شده و اهالی محل در بازه‌های مختلف با برقراری تماس با سامانه ۱۳۷ شکایت خود را از این موضوع اعلام کرده بودند.

اما پس از تخریب این کافه‌ها جو رسانه‌ای معاند اقدام به تحریف موضوع و ایجاد ارتباط دروغین میان اغتشاشات سال گذشته و این تخریب‌ها کرد که البته با اعلام تجاوز غیرقانونی این کافه‌ها به فضای عمومی این موضوع رد شد.

این در حالی است که حتی اخطار جمع‌آوری مستحدثات در دو نوبت اول مرداد و ۹ اسفند سال گذشته به کافه‌ها ابلاغ شده بود که به دنبال عدم توجه مسئولان این کافه‌ها به اخطارها و درنهایت پس از دریافت حکم قضائی به تاریخ ۴۰۲/۱/۲۹ تخریب صورت گرفت.

تخریب کافه‌هایی که متجاوز به اموال عمومی بودند

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران درباره علت چرایی تخریب کافه‌های بازارچه کوثر گفت: کافه‌های بازارچه کوثر هیچکدام دارای مجوز نبودند و به همین دلیل تخریب شدند.

وی ادامه داد: در گذر زمان مغازه‌های بازارچه کوثر به محیط عمومی خیابان تعرض کرده بودند و با چیدن صندلی و قرار دادن سایبان، سقف و ستون به صورت غیر مجاز و در فضایی که نه مالکیت و نه عرصه با آنها بود اقدام به ایجاد کافه‌هایی کرده بودند.

شریفی تصریح کرد: بر همین اساس و مطابق با ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی کافه‌هایی که به صورت غیرمجاز در محیط عمومی ایجاد شده بودند تخریب شدند.

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه این تخریب حتی چندین ماه به تعویق افتاده بود گفت: مطرح شد که به دلایل سیاسی اقدام به تخریب کافه‌های بازارچه کوثر کرده‌ایم اما باید تاکید کنم که حتی در سال گذشته نیز از تخریب جلوگیری کردیم و با چندین ماه تعویق و مطابق با قانون کار تخریب انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری تهران اقدام به تخریب این کافه‌ها نمی‌کرد مشمول ترک فعل بود گفت: در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به صراحت تاکید شده است که سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق وسیله مأمورین خود راساً اقدام کند.

شریفی گفت: بر همین اساس و از آنجایی که این کافه‌ها مالکیت قانونی زمین را نداشتند و متجاوز بودند تخریب شدند.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 6551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =