۴۴ درصد تصادفات تهران مربوط به عابرین پیاده است

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۴ درصد از متوفیان تصادفات رانندگی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ به عابرین پیاده اختصاص دارد که نشان دهنده اهمیت ترددهای این قشر است و موتورسیکلت و خودرو در جایگاه بعدی قرار دارد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز دوشنبه طی گفت و گویی اظهار داشت: یکی از مهم ترین گروه از کاربران ترافیکی عابرین پیاده هستند که بارها در خصوص عدم تردد آنها در معابر بزرگراهی هشدار داده شده است، زیرا این گروه آسیب‌پذیرترین هستند و با کوچکترین برخورد و اتفاق و ضربه ناگهانی که توسط وسائل نقلیه به آنها وارد می شود حجم و شدت آسیب دیدگی بسیار بالایی را متحمل می‌شوند.

وی بیان داشت: دردناکترین تصادفاتی که در معابر شاهد آن هستیم، همین تصادفات عابرین پیاده‌ای است که صبح از خانه خارج شده تا به کارهای روزمره خود برسند ولی به یکباره و با یک تصمیم اشتباه و انتخاب نادرست، خودشان را در معرض بزرگترین تهدیدها قرار می‌دهند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: آمار فروردین ماه امسال نیز نشان می دهد ۴۰ درصد از متوفیان شهر تهران در تصادفات به عابرین پیاده اختصاص دارد که چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد ولی باز هم عدد بالایی است.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 6515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =