گواهینامه‌های رانندگی در سه سطح طلایی، نقره‌ای و سفید رنگ‌بندی می‌شوند

رییس پلیس فراجا گفت: بر اساس طرحی که از سوی پلیس به دولت پیشنهاد شده و اکنون هم در دست بررسی است، گواهینامه‌های رانندگی در سه سطح طلایی ،نقره ای و سفید رنگ‌بندی شوند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین سردار کمال هادیانفر روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: رنگ بندی طلایی مربوط به رانندگانی است که دارای تخلف نیستند و در تمامی این رنگ بندی ها مشوق و امتیازاتی دیده شده است و طرح مذکور که پیشنهاد پلیس است، در دست بررسی دولت قرار دارد.

وی همچنین به گواهینامه موتورسیکلت اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور داریم که حدود نیمی از دارندگان این وسایل نقلیه، گواهینامه ندارند.

سردار هادیانفر سخت بودن مراحل و هزینه بالا را عمده مانع برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت دانست و افزود: اجرای طرحی برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه ها، یکی از اقدامات پلیس است که از طریق آموزشگاههای رانندگی منجر به کوتاه شدن مراحل و صدور سیستمی گواهینامه خواهد شد.

تبادل گواهینامه با ۱۰ کشور

رئیس پلیس راهور فراجا در مورد گواهینامه های بین المللی، گفت: در حاضر با ۷۶ کشور بر اساس کنوانسیون وین دارای توافق برای تبادل گواهینامه هستیم و اکنون به دنبال ۲ زبانه کردن گواهینامه های رانندگی هستیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: اکنون با ۱۰ کشور توافق تبادل گواهینامه انجام شده است و منتظر نهایی و اجرایی شدن این توافق هستیم.

به گفته وی، توافق تبادل گواهینامه با کشورهای اسپانیا، چین، بلغارستان، ترکیه، ایتالیا، قطر، اندونزی و سه کشور دیگر است و جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای دنیا غیر از امریکا و رژیم صهیونستی آماده تبادل گواهینامه است

۵۲ میلیون ایرانی دارای گواهینامه رانندگی هستند

سال گذشته در هر ساعت ۲ تا ۳ نفر از هموطنان در سوانح خودرویی جان خود را از دست می دادند و ۲۵ نفر هم مصدوم می شدند؛ از این رو برای رفع این مساله، توقف تولید خودروهای ناایمن مانند پراید و ۴۰۵ در دستور کار ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: عدم ارتقای کیفی خودروهای تولیدی در حالی است که هنوز در تصادفات شاهد حریق هستیم یا به دلیل آلیاژ به کار رفته در خودروها هنگان سوانح، درب ها قفل و سرنشینان محبوس می شوند که این مسئله مرگ و میر و مصدومیت را افزایش می دهد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر سهم دستگاهها در کاهش تصادفات و جانباختگان، افزود: طبق قانون، ۳۲ دستگاه در این مساله نقش دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

هادیان فر گفت: شمار دارندگان گواهینامه رانندگی در کشور در آستانه ۵۲ میلیون نفر است که بیش از ۸۰ درصد از این تعداد مربوط به خودرو است.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی صدور گواهینامه خودرو و ۲۵ درصدی تردد خودرویی، ادامه داد: تعداد خودروهای کشور امسال به ۴۰ میلیون وسیله نقلیه افزایش می یابد و به طور میانگین به ازای هر ۲ نفر یک خودرو در کشور داریم.

رییس پلیس فراجا تاکید کرد: ۹۵ درصد از مردم در حوزه ترافیکی، قانونمند هستند که نشانه فرهنگ بالای ترافیکی مردم، خدمات شبانه روزی پلیس و همچنین فعالیت رسانه است.

قوانین اصلاح‌ نشود جانباختگان تصادفات از ۲۰ هزار نفر عبور می کند

رئیس پلیس راهور فراجا به موضوع تصادفات اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تصادف در کشور ثبت و برای ۵۷۲ هزار مورد از آنها کروکی کشیده شد.

سردار هادیانفر ادامه داد: پارسال ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر از هم وطنان در شهر و جاده بر اثر تصادف جان باختند که افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است که پیشتر هم پیش بینی کرده بودیم.
رییس پلیس راهور تاکید کرد: از دولت هم می خواهیم که برای کاهش تصادفات به پلیس کمک کند و با ایجاد تحول در قوانین، پای کار بیاید.

به گفته او، اگر همین روند ادامه داشته باشد، در ‌پایان سال ۱۴۰۲ تعداد کشته های حوادث رانندگی از مرز ۲۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.
وی همچنین ادامه داد: حدود ۴۰۰ هزار نفر در سال گذشته مصدوم شدند که باید رسانه ها این مسئله را برای مسئولان به یک دغدغه تبدیل کنند و دولت و مجلس انقلابی باید امروز وارد میدان شوند زیرا اکنون هم دیر شده است.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 6502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =