اتصال بیمارستان امام خمینی به مترو برای شرایط بحرانی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اتصال خط ۷ مترو تهران به بیمارستان امام خمینی(ره) برای انتقال مجروحین و مصدومان در زمان بحران خبر داد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری گفت: در این خصوص صبح امروز جلسه کارگاهی با حضور شهردار منطقه ۶، مسئولان شرکت مترو ، معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران تهران، نماینده دانشگاه علوم پزشکی تهران و نماینده مجتمع درمانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم دسترسی به حمل و نقل ریلی در شرایط بحرانی برای انتقال مجروحین و مصدومان به مراکز درمانی و حساس گفت: رمپ دسترسی خط ۷ مترو به داخل بیمارستان امام خمینی (ره) برای انتقال مجروحین و مصدومین از قطار به آمبولانس و از طریق آمبولانس به بیمارستان امام خمینی احداث می شود.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد در طی سال جاری اعتبارات توسط شرکت مترو تامین شود و منابع مالی و نقدینگی از طریق شهرداری منطقه ۶ تامین گردد.

نصیری افزود: علاوه بر بهره برداری از خطوط زمینی و هوایی برای انتقال مجروحین و مصدومان به مراکز درمانی در شرایط بحرانی استفاده از خطوط مترویی که نزدیک مراکز درمانی هستند نیز امری ضروری است.

وی عنوان کرد: برگزاری جلسات هماهنگی با کارگروه های تخصصی مدیریت بحران برای چگونگی بهره برداری از سایر خطوط مترو که نزدیک مراکز درمانی هستند با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری های مناطق حائز اهمیت است.

نصیری با بیان اینکه"اتصال مراکز بیمارستانی مهم به خطوط مترو" برای افزایش توان در زمان بروز بحران های احتمالی ضروری است، افزود: در صورت تامین اعتبار و موافقت نهادهای بالادستی، هشت ایستگاه متروی تهران به بیمارستان‌های بزرگ پایتخت متصل خواهند شد.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 6456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =