انتشار فراخوان دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران را در دی‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از روابط عمومی کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران را با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نمایشنامه‌نویسان و مترجمان برتر ادبیات نمایشی در دی‌ ۱۴۰۲ برگزار خواهد کرد. در این دوره بهترین اثر ادبیات نمایشی ایران و نمایشنامه‌های ترجمه‌شده به زبان فارسی که در قالب کتاب از فروردین‌ سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند سال ۱۴۰۱ منتشر شده باشد، در بخش‌های زیر انتخاب و معرفی خواهند شد:

۱- نمایشنامه‌های تألیفی چاپ‌شده

الف) نمایشنامه‌های غیر اقتباسی.

ب) نمایشنامه‌های اقتباسی.

۲- نمایشنامه‌های ترجمه‌شده‌ چاپ‌شده

۳- ناشر برگزیده‌ ادبیات نمایشی

در فراخوان اعلام‌ شده درباره‌ شرایط و مقررات این دوره آمده است:

- نمایشنامه‌ها باید به زبان فارسی نوشته و منتشر شده باشد.

- از نظر موضوعی محدودیتی در دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران وجود ندارد اما همچون دوره‌های گذشته، آثار حوزه‌ ادبیات نمایشی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

- در این دوره نمایشنامه‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که می‌بایستی چاپ اول آن‌ها مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باشد.

- به برگزیدگان هر یک از بخش‌های دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در آئین پایانی این دوره، تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

- نمایشنامه‌نویسان، مترجمان نمایشنامه و ناشران می‌بایستی چهار نسخه از هر عنوان نمایشنامه‌ منتشرشده‌ خود را به دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران ارسال کنند.

در بخش دیگری از شرایط و مقررات دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران نوشته شده است: ملاک چاپ آثار، سال انتشار و نوبت نخست چاپ، مندرج در شناسنامه‌ کتاب است. همچنین منظور از نمایشنامه‌های اقتباسی، نمایشنامه‌هایی است که بر اساس متون داستانی، سینمایی، نمایشی، تاریخی، روایت، خاطره، زندگی‌نامه‌، نامه، اشعار و هر متن دیگری نوشته می‌شود.

همه‌ نمایشنامه‌های منتشر شده به صورت کتاب، بر اساس اطلاعات آمار مؤسسه‌ خانه‌ کتاب و ادبیات ایران، وارد این ارزیابی فرهنگی هنری خواهند شد.

گاه‌شمار دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران را به شرح ذیل است:

۱- انتشار فراخوان: ۱۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲

۲- پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

۳- آغاز داوری آثار: ۴شهریور ۱۴۰۲

۴- اعلام اسامی نامزدها: ۱ دی‌ ۱۴۰۲

۵- آیین پایانی: ۵ دی‌ ۱۴۰۲

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد ملی - ‌فرهنگی می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه‌ این دوره واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر (جنوبی)، نبش خیابان خسرو شکیبایی، ساختمان آفتاب، طبقه‌ اول، خانه‌ تئاتر ارسال کنند.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 6316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =