دومین رویداد ملی استاپ موشن ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

دومین رویداد ملی استاپ موشن با برپایی مجموعه برنامه‌هایی با حضور تیم‌های برگزیدگان از سراسر کشور در تهران برگزار میشود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، نخستین رویداد استانی استاپ موشن از کاشان آغاز شد و سپس در قزوین، اصفهان، شهریار، پرند، ورامین، همدان و خانواده های وزارت ارتباطات در تهران پیگیری شد.

همچنین شرکت کنندگان نوجوان با انتخاب پروژه از سایت رویداد ملی اقدام به تولید اثر و شرکت در فرآیند رویداد ملی کردند.

محسن مشرقی دبیر دومین رویداد ملی استاپ موشن که شهریور سال ۱۴۰۱ از سوی علی جانباز مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان به این سمت منصوب شد در نشست خبری این رویداد گفته بود: حوزه هنری کودک و نوجوان انقلاب اسلامی به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار انیمیشن استاپ موشن در سطح ملی و ایجاد بستری گسترده تر و بهتر برای مخاطبین این سبک از انیمیشن، دومین رویداد ملی استاپ موشن را برگزار میکند.

مشرقی در این نشست شناسایی مستعدین نوجوان و علاقه مند به این حوزه و شبکه سازی، رشد و ارتقا هنرمندان نوجوان و تولیدکنندگان استاپ موشن در موضوع روایت و خلق محتوا و مفهوم در اثر هنری، شبکه سازی فعالین در اکو سیستم، فراهم سازی بستر مناسب برای آموزش و تبادل دانسته ها و همچنین بروز خلاقیت و نوآوری در نوجوانان، گسترش توانایی ها با ارائه انواع آموزشهای حضوری و مجازی برای رسیدن به کیفیتی بالاتر در تولیدات، تقویت جایگاه انیمیشن و به خصوص تکنیک استاپ موشن در سینما و بازار تبلیغات کشور، ایجاد جریان تولید مبتنی بر سیاستهای حوزه هنری و رواج فرهنگ تولید و مصرف استاپ موشن، تولید انیمیشن کم هزینه برای عموم علاقه مندان و زمینه سازی راه اندازی استودیوهای تولید محتوا و انیمیشن سازی در سال های آتی را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرده بود.

برگزیدگان این رویدادهای استانی برای شرکت در رویداد ملی استاپ موشن این روزها در تهران دور هم جمع شده اند و ضمن حضور در کارگاه ها و اتفاق های از قبل برنامهریزی شده ما آماده برپایی مراسم اختتامیه آن میشوند.

رویداد ملی استاپ موشن از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت کار خود را در حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز میکند و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

تیم های شرکت کننده در این بازه زمانی به تکمیل پروژه هایی میپردازند که از میان موضوعات پیشنهادی ما قبل از برپایی رویداد ملی انتخاب شده و این کار زیر نظر مربیان ما صورت می گیرد. این کار به منظور توانمندسازی استعدادهای شناسایی شده و رشد هنری نوجوانان در حوزه هنری کودک و نوجوان انجام میشود.

حوزه هنری کودک و نوجوان در اختتامیه این رویداد برنامه ای با عنوان کارسوق یا بازارگاه را راه اندازی میکند عملی که طی آن شرکت کنندگان به ارائه تولیدات خود میپردازند.

مشرقی دبیر این رویداد در توضیح این بخش گفته بود: در بخش بازارگاه سایت آثار داوری شده در صورت تایید اثر علاوه بر شرکت در بازار هنر مبلغی که حامی پروژه نیز برای کار در نظر گرفته بود به فرد منتخب تعلق خواهد گرفت. همچنین افراد میتوانند با مصرف امتیازاتی که از ساخت اثر و بارگذاری آن در سایت دریافت کرده اند، از بخشه ای مختلف سایت از قبیل: آموزش، کیت و سایر خدمات فایل موضوعات مورد عالقه خود را مشاهده و دریافت نمایند.

در پایان رویداد تمامی شرکت کنندگان در باشگاه استاپ موشن حوزه هنری کودک و نوجوان عضو خواهند شد و از امکانات آن بهرهمند خواهند شد.

وی در تکمیل صحبتهای خود تاکید کرده بود که تیمهای فعال خواهند توانست در بازارگاه سایت به صورت متداول سفارش استاپ موشن جدید دریافت کنند. بر اساس گزارش و برنامه ریزی های اعلامی دبیرخانه این رویداد، کارسوق فرصتی است برای دیده شدن استعدادهای استاپ موشن که عصر روز جمعه ۱۵ اردیبهشت با حضور مدیران و مسئولان نهادها و سازمانهای مربوطه برگزار میشود.

در این بخش از اختتامیه رویداد ملی استاپ موشن، آثار ارائه شده شرکت کنندگانی که مورد توجه این سازمانها قرار گیرد به شیوه های گوناگون حمایت میشوند.

رویداد ملی استاپ موشن ۱۳ اردیبهشت افتتاح میشود و با برپایی مجموعه برنامه هایی سه روزه به مراسم پایانی میرسد که در نهایت علاوه بر اهدای جوایز رتبه های نخست تا سوم به مبالغ ۱۰ ،۸ و ۶ میلیون تومانی، دو جایزه ۵ میلیون تومانی نیز به برترین فیلمنامه و انیمیت اهدا میشود.

المان دومین رویداد ملی استاپ موشن عروسک نارنجیک است. این رویداد با هدف استعدادیابی و توانمندسازی علاقه مندان به انیمیشن سازی طی سه روز در حوزه هنری انقالب اسلامی برپا میشود.

علاقه مندان برای پیگری اخبار، گزارشات و اطلاعات بیشتر از روند برپایی این رویداد میتوانند در فضای مجازی به سایت https://stopmotionfest.ir/ و پیام رسانهای ایرانی ایتا، روبیکا، شاد و بله مراجعه کنند.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 6258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =