سیاست دولت در حوزه فرهنگ، تعامل و همگرایی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست دولت در حوزه فرهنگ و هنر مشخص و تلاش برای تعامل و همگرایی با تمام گروه‌های هنری است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین محمد مهدی اسماعیلی بعد از ظهر جمعه در دیدار صمیمانه با فرهنگوران استان فارس بیان کرد: خود را نباید مبرا از مشکل دانست اما باید تلاش کرد تا مشکلات به حداقل برسد از این رو باید تلاش کرد تا شاخص‌های فرهنگی و هنری در کشور ارتقا یابد.

وی ادامه داد: طی فعالیت‌هایی که دولت قبل داشت حوزه فرهنگ دچار ضعف و حکمرانی فرهنگی در کشور دچار مشکل شد.

اسماعیلی تاکید کرد: ۵ درصد از بودجه‌ای که در اختیار شورای برنامه و بودجه استان‌ها باید در حوزه قانون جوانی جمعیت و احیا مساجد هزینه شود که شامل بخش‌های پوشش و مد اسلامی، تولیدات رسانه‌ای، فعالیت‌های فرهنگی و … است.

او یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است برای اولین بار پس از انقلاب تأثیر بودجه بر فعالیت و تولیدات فرهنگی را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: سیاست گذاری دولت در حوزه فرهنگی کاملاً مشخص بوده و دولت به دنبال تعامل و همگرایی با تمامی اقشار فرهنگی و هنری هستیم از این رو حمایت‌های دولت تنها برای گروه‌هایی است که در تلاش برای تقویت جریان انقلاب اسلامی هستند.

هنرمندی که قانون را رعایت نکند حق فعالیت هنری ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام کرده‌ام کسانی که قانون را رعایت نکنند و به دنبال کشف حجاب باشند حق فعالیت در فرهنگ و هنر ایران ندارند.

اسماعیلی افزود: شاید برخی از هنرمندان مشمول عفو رهبری شده و پرونده قضائی آنان مختومه اعلام شده باشند اما در حوزه فعالیت‌های هنری و صنفی وزارت ارشاد تعیین کننده بوده و اجازه فعالیت آنان را نخواهیم داد.

او ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال دو قطبی سازی در جامعه نبوده بلکه در تلاش است با همگام سازی جامعه فرهنگی و هنری نسبت به حمایت از آنان اقدام کند.

اسماعیلی یادآور شد: حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد تنها مشمول افرادی خواهد شد که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 6248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =