ظرفیت‌های گردشگری استان یزد آماده میزبانی مسافران در تعطیلات عید فطر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از آمادگی استان برای میزبانی از گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت: برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در این ایام برنامه‌های مختلفی طراحی شده است.

به‌گزارش شهرقشنگ آنلاین از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی افزود : پیش‌بینی می‌شود گردشگران برای تعطیلات عید فطر از استان یزد استقبال کنند، لذا ظرفیت‌های گردشگری استان برای میزبانی در این روزها آمادگی دارد.

وی بابیان این‌که ستاد سفر استان برای مدیریت بهتر تعطیلات عید فطر فعال‌شده است، اظهار کرد: فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌ها آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای استقبال از میهمانان عید سعید فطر را دارند، همچنین هتل‌ها و مراکز اقامتی استان نیز با ظرفیت و امکانات مناسب برای اقامت و میزبانی از گردشگران در این ایام آماده هستند.

آخوندی تصریح کرد: همه اماکن تاریخی- گردشگری و موزه‌های استان در تعطیلات عید فطر دایر است، همچنین اماکن مذهبی و بقاع امامزاده‌ها نیز آماده پذیرایی از مسافران هستند.

وی یادآور شد: به‌منظور ایجاد شورونشاط اجتماعی و اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز برای میهمانان و شهروندان، جشنواره عید بندگی در استان با برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی، ورزشی و آیین‌های بومی و محلی برگزار می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از مسافران و گردشگران عید فطر استان می‌خواهیم حتماً قبل از عزم سفر به یزد از طریق سامانه شبانه‌روزی ۳۳۵۲۱ – ۰۳۵ نسبت به تامین محل اسکان خود اقدام کنند.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح است و استقبال گردشگران خارجی یزد تا پنج برابر افزایش داشته، همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 6129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =