۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 6114
«جنگ جهانی سوم» نیم میلیاردی شد

ششمین ساخته هومن سیدی موفق شد با اکران در ۳ روز نخست هفته جاری، به گیشه ۵۰۰ میلیون تومانی دست یابد.

جنگ جهانی سوم که اکران خود را از روز شنبه آغاز کرده بود، موفق شد طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۸۶۰۰ مخاطب داشته باشد. این تعداد مخاطب، با نمایش فیلم در ۳۲۴ سانس تعریف شد تا گیشه فیلم به رقم ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

این میزان استقبال در شرایطی برای جنگ جهانی سوم مطلوب به نظر می‌رسد که افتتاحیه فیلم در روزهای ابتدایی هفته که عموما جزو خلوت‌ترین روزهای سینمایی است، محقق شد و ثانیا، تبلیغات چندانی برای فیلم منظور نشد و بسیاری از دوستداران این گونه، اطلاع چندانی از اکران فیلم نداشتند.

ضمن اینکه اکران شهرستان این فیلم نیز هنوز آغاز نشده و این آمار، تنها مختص به سینماهای پایتخت است. البته باید به این مورد نیز اشاره کرد که طی ۲ روز ابتدایی اکران این فیلم، کمتر از ۲۰ سینمای تهران اقدام به نمایش فیلم کردند که این تعداد برای روز سوم، به ۲۱ سینما افزایش پیدا کرد.

با این مختصات، افتتاحیه‌ای که برای جنگ جهانی سوم رقم خورد، قابل قبول است و طبیعتا در ادامه، با توجه به تعدد سینماهای نمایش‌دهنده و البته آگاهی بیشتر دوستداران این فیلم از نمایش آن، قطعا بر میزان استقبال افزوده خواهد شد.

با همین سروشکل، جنگ جهانی سوم موفق شد تا طی ۳ روز ابتدایی هفته، به دومین فیلم پراقبال سینماها تبدیل شود و پس از فسیل، آمار بیشترین میزان استقبال و داغ‌ترین گیشه را به خود اختصاص دهد.

جنگ جهانی سوم تاکنون در جشنواره‌های ونیز، توکیو، لس‌آنجلس، استکهلم، فلورانس، بلگراد، لوکزامبورگ و فرایبورگ، موفق به افتخارآفرینی شده است.

داستان این فیلم درمورد کارگر روزمزد میانسالی به نام شکیب است که همسر و پسرش را سال‌ها پیش در یک زلزله از دست داده و تاکنون با این امر کنار نیامده است. او طی چند سال گذشته، با یک زن ناشنوای جوان به نام لادن رابطه برقرار کرده‌ است. محل ساخت‌وسازی که او امروز در آن کار می‌کند، معلوم می‌شود که صحنه فیلمی درباره جنایات آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است. شکیب به دلیل شباهتش به هیتلر، به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب می‌شود و خانه بزرگی به او داده می‌شود و لادن با متوجه شدن این موضوع، از او برای حل مشکلی کمک می‌خواهد.

در این فیلم محسن تنابنده، مهسا حجازی و ندا جبرائیلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 6114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =