سیما تیرانداز و یک «تصمیم سخت و متهورانه»

سیما تیرانداز که سال‌هاست در کار آموزش هنرجویان جوان است، به زودی نمایش تازه‌ای را با بازی بازیگران جوان و البته حرفه‌ای اجرا می‌کند و عنوان می‌کند که در این نمایش، تصمیمی سخت و متهوارنه را عملی کرده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین این بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر خبر می‌دهد که نمایش «رومئو ژولیت» را از اوایل اردیبهشت ماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌آورد.

تیرانداز درباره تازه‌ترین تجربه تئاتری خود می‌گوید: متن این نمایش را همچون کارهای قبلی‌ام نوشین تبریزی نوشته و البته ایده اولیه کار از خود من است که دوست داشتم به موضوع عشق در جهان امروز بپردازم. بحث اولیه من این است که مفاهیم انسانی همچون عشق در عصر حاضر بسیار متفاوت می‌شوند. یعنی با پذیرش شرایط زندگی مدرن، کارکرد این مفاهیم در قیاس با گذشته، بسیار تفاوت می‌کند. با این ایده، نمایش ما به مفهوم عشق در جهان مدرن و عشق‌های امروزی می‌پردازد.

او که سال‌هاست در دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های هنری مشغول آموزش بازیگری است، درباره گروه اجرایی این نمایش توضیح می‌دهد: چندین سال است که در حیطه متن تا اجرای نمایش، مشغول کار با هنرجویان جوان هستم چون همیشه برایم بسیار مهم است که هنرجویان بعد از آموزش تئاتر در آموزشگاه‌های هنری آمادگی ورود به فضای حرفه‌ای را داشته باشند. به همین دلیل تاکنون چندین نمایش را با همین نگاه و با حضور هنرجویان جوان کار کرده‌ام و این نمایش چهارمین تجربه من در این زمینه است که البته این بار با هنرجویان آموزشگاه خودم کار می‌کنم در حالیکه قبل‌تر با هنرجویان آموزشگاه دیگری این تجربه‌ها را به انجام می‌رساندم.

او البته در کنار هنرجویان جوان با چند بازیگر حرفه‌ای هم همکاری دارد و خودش نیز یکی از نقش‌های کوچک کار را بازی می‌کند.

تیرانداز درباره ترکیب هنرجویان جوان در کنار بازیگران حرفه‌ای توضیح می‌دهد: تصمیمی سخت و متهوارنه بود که البته برای بازیگران کم‌تجربه بسیار جذاب و آموزنده است. وقتی با بازیگری حرفه‌ای کار می‌کنید، معمولا زمان تمرین بین یک ماه تا یک و ماه نیم است ولی برای آماده‌سازی این نمایش خیلی بیش از این زمان گذاشتیم و لازم است از بازیگران حرفه‌ای کار، الهام شعبانی و پژمان عبدی قدردانی ویژه‌ای داشته باشم که در کنار این پروژه ایستادند تا به نتیجه برسد.

او که سال‌هاست به عنوان کارگردان و بازیگر حضوری مستمر در تئاتر دارد، تاکید می‌کند: تئاتر خانه اول من است و هر کجا که بروم، عرقی که به تئاتر دارم، ویژه است.

این هنرمند با ابراز تاسف از وضعیت دشوار تئاتر در دوران کرونا و بعد از آن اضافه می‌کند: تئاتر در دروان کرونا به اندازه کافی ضربه خورد و امیدوارم تماشاگران آن را فراموش نکنند و بدانند تئاتر هنری است که بر پایه تشویق و حمایت مردم زنده است.

نمایش «رومئو ژولیت» نوشته نوشین تبریزی و کار سیما تیرانداز از اوایل اردیبهشت ماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. الهام شعبانی و پژمان عبدی دو بازیگر حرفه‌ای هستند که در کنار سیما تیرانداز و جمعی از هنرجویان جوان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 6096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =