تدارک ویژه‌ی تلویزیون برای پوشش مراسم روز قدس

رئیس مرکز تولید و فنی سیما، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت تحولات فلسطین، شبکه‌های سیما تدارک ویژه‌ای را برای روز قدس امسال در نظر گرفته است و ۳۱ تصویربردار این مراسم را پوشش می دهند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سیدباقر حاجی سیدرضی درباره تدارک تلویزیون برای مراسم روز قدس گفت: امسال برای پوشش مراسم روز قدس، پنج نقطه (استیج) برای تصویربرداری از حماسه حضور مردم در روز قدس از شبکه های مختلف سیما در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که امسال روز قدس فردای شب قدر برگزار می شود برنامه ریزی و هماهنگی هایی لازم است چون تمام دوربین ها برای مراسم شب قدر و احیاء در نقاط مختلف شهر مستقر هستند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره تدارک تلویزیون تصریح کرد: مراسم روز قدس از شبکه های یک، دو، پنج، افق و جام جم به صورت زنده و مستقیم پخش می شود، شبکه جام جم هم این مراسم را از طریق اوویستی (ارتباط اینترنتی) پخش می کند.

حاجی سیدرضی بیان کرد: امسال معاونت سیما با پنج واحد سیار HD، چهار واحد خودرو SNG، یک لینک و هفت دوربین اویوست (تک دوربین) با حضور ۶۵ تن از همکاران فنی مرکز تولید و فنی سیما، مراسم باشکوه روز قدس را پوشش می دهند.

وی داد: یکی از نقاط استقرار دوربین شبکه یک سیما، میدان انقلاب است که در آن استیج داریم و احتمالا سفیر فلسطین در تهران یکی از مهمانان حاضر در این نقطه خواهد بود. همچنین یک خط ارتباط پرنده ای که به صورت زنده و مستمر تصاویر حضور مردم را در روز قدس ثبت خواهد کرد و این تصاویر برای همه شبکه ها ارسال خواهد شد و قابل استفاده است.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما اضافه کرد: یک گروه فیلمبرداری شبکه یک سیما هم در دانشگاه تهران اقامه نماز جمعه و خطبه ها را پوشش خواهد داد.شبکه پنج هم علاوه بر داشتن یک استیج در تهران، سه نقطه از شهرستان های اطراف تهران از جمله شهریار، فیروزکوه و ورامین را پوشش می‌دهد.

حاجی سیدرضی افزود: یک بالگرد هم تصاویر حضور مردم را در راهپیمایی باشکوه روز قدس از فراز مسیرهای راهپیمایی را ثبت و به تصویر درخواهد آورد همچنین تصاویر ارسالی از مراکز استان ها هم در ۳۲ قاب در شبکه های سیما جای خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه برون مرزی هم از خبرگزاری ایران پرس و شبکه های پرس تی وی و العالم دو عدد SNG و دو عدد دوربین اوویستی در مسیر خواهند داشت خبرگزاری صداوسیما هم دوربین های پورتال خبرنگاری خود را در هشت مسیر مستقر می کند و مراسم روز قدس را پوشش می‌دهد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 6060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =