نمایشگاه‌های صنایع دستی نوروزی در استان سمنان سه میلیارد تومان فروش داشت

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سه میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان در قالب نمایشگاه‌های نوروزی در سراسر استان به ‌فروش رفت.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین سمانه سلطانی‌پور روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: این میزان فروش از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵فروردین‌ ۱۴۰۲ در مدت برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات ‌محلی حاصل شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در این بازارچه‌ها، انواع محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان سمنان به نمایش گذاشته شد و در معرض دید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت که سفال و سرامیک، صنایع چوب و چرم، دست بافته‌ها، بیشترین متقاضی را داشت.

سلطانی‌پور ادامه داد: ۲۱ بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات با ۲۱۸ غرفه در نقاط مختلف استان برپا شد و حدود ۲۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از این بازارچه‌ها بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر علاوه بر برپایی بیش از سه بازارچه در این شهرستان، در قالب سیاه‌چادر عشایری در محل برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخه نیز عرضه شد، تصریح کرد: پنج تخته سیاه‌چادر عشایری در سایر شهرهای استان سمنان با عرضه غذای‌ محلی یا غرفه‌های نمایشگاهی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی پذیرای مسافران نوروزی بودند.

سلطانی‌پور گفت: با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان سمنان و جلب ‌توجه گردشگران به بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی، در تمامی نقاط برپایی بازارچه‌ها، برنامه‌های نوروزگاهی شامل مراسم‌های آیینی، بازی‌های بومی و محلی اجرا شد.

وی اضافه کرد: چاپ بروشور معرفی صنایع‌دستی استان، ساخت و انتشار کیو.آر. کُد صنایع‌دستی استان شامل اطلاعات بازارچه‌های نوروزی، صنایع‌دستی استان و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، و استفاده از ظرفیت بیلبوردهای جاده‌ای برای معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی، از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان در ایام نوروز بود.

سفال و سرامیک، دست بافته‌ها، صنایع چوب و چرم، گلیم و جاجیم، صنایع فلزی، سنگ و جواهرات، چاپ قلمکار، و سوزن‌دوزی، ازجمله تولیدات عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها بود.

برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، نقش مؤثری در افزایش ماندگاری مسافران، رونق اقتصادی و معرفی صنایع‌دستی استان دارد.

ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی امسال در استان سمنان ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 5990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =