برگزاری هر نوع تور گردشگری به مقصد مصر مورد تایید نیست

معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی اعلام کرد: در حال حاضر برگزاری هر سفر گروهی و اجرای تورهای گردشگری به مقصد مصر مورد تأیید معاونت گردشگری نیست.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین در روزهای اخیر احمد عیسی وزیر گردشگری و آثار باستانی کشور مصر در یک نشست خبری، تسهیلات جدیدی که این کشور به گردشگران می‌دهد را اعلام کرد و برای هر یک از ملیت‌ها تسهیلات جداگانه ای در نظر گرفت به عنوان مثال بخشی از این تسهیلات شامل چینی‌هایی می‌شد که می‌توانستند بدون شرط سفر گروهی با تور گردشگری وارد این کشور شده و ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

احمد عیسی درباره تسهیل سفر ایرانیان نیز گفته بود که ایرانی‌ها می‌توانند به منطقه جنوب سینا در محدوده شرم الشیخ سفر کنند شرط سفر آنها نیز تأیید برنامه تور گردشگری شرکت‌های مسافرتی از سوی مصر است.

این خبر موجب شد ایرانی‌هایی که سال‌ها قصد سفر به مصر را داشتند از شنیدن آن خوشحال شوند. در این میان برخی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز در صفحات مجازی خود اعلام کردند که آماده برگزاری این تورهای گردشگری به مقصد مصر هستند.

خوشنودی ایرانی‌ها از سفر به مصر از آنجا نشأت می‌گیرد که از سال‌ها پیش روابط بین ایران و مصر تاریک بوده و هیچ سفارتخانه‌ای بین دو کشور وجود ندارد بنابراین تبادل مسافر میان این دو کشور انجام نمی‌شود.

تنها در صورتی ایرانی‌های معدودی می‌توانستند اجازه ورود به مصر را داشته باشند که ویزای تجاری دریافت کنند آن هم اگر برنامه سفر آنها مورد تأیید دفتر حفاظت از منافع مصر در ایران باشد.

این درحالی است که مصری‌ها اجازه دارند با ویزای فرودگاهی وارد ایران شوند.

بنابراین سفر به یکی از کشورهایی که مهمترین عجایب هفتگانه جهان را دارد، برای ایرانی‌هایی که با چنین شرایطی امکان سفر به مصر را پیدا نمی‌کردند، شنیدن خبر تسهیلات ویژه مسرت بخش بود.

غافل از اینکه این تسهیلات تنها محدود به منطقه کوچکی از این کشور شگفت انگیز است و با ویزای منطقه سینای جنوبی نمی‌توان به شهرهای دیگر مصر سفر کرد. در این باره الخشن مدیر دفتر حافظ منافع مصر در ایران نیز صدور ویزای سینا در مصر برای ایرانی‌ها را منوط به اجرایی شدن آن در روزهای آینده دانست بنابراین در حال حاضر ویزایی برای ایرانی‌ها صادر نمی‌شود.

اما از آنجا که برخی از سوداگران از این شیفتگی ایرانی‌ها قصد سواستفاده دارند، به صورت دو پهلو اقدام به تبلیغ برای سفر به مصر کرده اند اما حالا در جدیدترین اخبار، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی اطلاعیه‌ای صادر کرده و درباره تورهای گردشگری مصر هشدار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به اینکه در حال حاضر روابط سیاسی رسمی بین دو کشور ایران و مصر برقرار نیست، بنابراین تا زمانی که امکان سفر به آن کشور از طریق مبادی قانونی اعلام نشده و وضعیت حقوق گردشگران ایرانی و نحوه پیگیری آن در مقصد مشخص نیست، برگزاری هرگونه سفر گروهی و اجرای تور گردشگری به مقصد مذکور توصیه نمی‌شود و مورد تأیید نیست.

مراتب از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری بوده و در صورت تأیید به اطلاع دفاتر خدمات مسافرتی و عموم خواهد رسید.

بنابراین در شرایط کنونی و تا مشخص شدن وضعیت، عواقب و پیامدهای احتمالی برگزاری هرگونه سفر گروهی به مقصد کشور مصر، به عهده دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی مجری و مسافران این تورها خواهد بود.

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 5941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =