همکاری اصغر فرهادی با ستارگان هالیوود

هالیوود ریپورتر خبر داد که اصغر فرهادی کارگردان آثاری چون فیلم تحسین‌شده «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده» و «قهرمان» قصد دارد فیلم جدیدش را در آمریکا و با حضور آل پاچینو و آنا دِ آرماس ستارگان هالیوود بسازد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمنامه‌ این فیلم را اصغر فرهادی نوشته و کمپانی ممنتو تهیه‌کنندگی و پخش این فیلم را به‌ عهده دارد.

فیلمبرداری این فیلم قرار است از تابستان ۲۰۲۳ شروع و احتمالا نخستین اکرانش در فستیوال کن ۲۰۲۴ خواهد بود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ماجرای پدری به اسم راس را روایت می‌کند که ۲ سال بعد از جدایی، در سفری ۳ روزه با دخترش مارگو همراه می‌شود و رازهایی از زندگی گذشته‌ش رو برای او برملا می‌کند.

اصغر فرهادی فعالیت‌های سینمایی و حرفه‌ای خود را به عنوان فیلم‌نامه‌نویس در دوازدهمین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا یعنی ارتفاع پست آغاز کرد. فرهادی دوران کارگردانی خود را در کمتر از یک سال پس از اکران فیلم ارتفاع پست آغاز کرد؛ رقص در غبار محصول سال ۱۳۸۱ اولین فیلم بلند و رسمی فرهادی در مقام کارگردان است.

شهر زیبا، چهارشنبه سوری، کنعان، دایره زنگی و محاکمه در خیابان از دیگر آثار فرهادی در مقام کارگردان است.

فرهادی برای ارتفاع پست جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و سپس برای ساخت شهر زیبا نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر شد.

او برای چهارشنبه‌سوری توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را کسب کند.

فیلم تحسین‌شده درباره الی باعث شد تا اصغری در عرصه بین‌المللی شناخته شود و برای این کار برنده خرس نقره‌ای برای بهترین کارگردان شد.

این تحسین با ساخت جدایی نادر از سیمین، فروشنده و قهرمان تدام یافت. او برای جدایی نادر از سیمین و فروشنده توانست به نخستین ایرانی تبدیل شود که جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را دریافت می‌کند. جدایی نادر از سیمین نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نیز شد و فروشنده جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن را کسب کرد.

قهرمان نیز جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۴، نشان افتخار هنر و ادبیات فرانسه به‌دلیل خلاقیت‌های هنری و تاثیرش بر هنر و ادبیات فرانسه و جهان به فرهادی اهدا شد.

در نظرسنجی مجله تایم، او رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد و به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.

فرهادی در سال ۲۰۱۲ در فهرست ۱۰۰ متفکر جهان فارن پالیسی قرار گرفت.

۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 5900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =