فیلم‌های ایرانی به هنگ کنگ و نیویورک می‌روند

ساخته‌های سعید روستایی، هومن سیدی، مانی حقیقی و آزاده موسوی در دو جشنواره در حال برگزاری هنگ کنگ و کارگردان های جدید/فیلمهای جدید نیویورک حضور دارند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین چهل و هفتمین جشنواره فیلم هنگ کنگ از ۳۰ مارس تا ۱۰ آوریل (۱۰ تا ۲۱ فروردین) در حال برگزاری است و فیلم های «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در این رویداد به نمایش در می آیند.

«جنگ جهانی سوم» که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بود، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت و در فهرست فیلمهای جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ نیز قرار گرفت و اخیرا نیز سه جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان و دو جایزه از جشنواره فریبورگ سوئیس دریافت کرده است.

فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده هم پیش از این در جشنواره هایی چون لندن و تورنتو حضور داشته است.

پنجاه و دومین جشنواره کارگردان های جدید/فیلم های جدید نیویورک هم از ۲۹ مارس تا ۹ آوریل (۹ تا ۲۱ فردردین) در آمریکا در حال برگزاری است و فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی و فیلم کوتاه «۴۸ ساعت» ساخته آزاده موسوی در این جشنواره حضور دارند.

۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 5875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =