داستان «جشن نوروز» در رادیو ایران روایت می‌شود

محمدجعفر محمدزاده از استادان و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی در برنامه «پارسی گویان» رادیو ایران از جایگاه جشن نوروز در فرهنگ ایرانی سخن می‌گوید.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از شبکه رادیویی ایران، برنامه «پارسی گویان» پنج شنبه ۱۰ فروردین با حضور محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی، از جشن نوروز در فرهنگ ایرانی می‌گوید.

محمدزاده درباره این موضوع بیان کرد: هر دوره کامیابی برای مردم ایران به منزله نوروز بوده است، در شاهنامه سیه‌روزی و تیره‌روزی نقطه مقابل نوروز است، نوروز آغاز انجام کارهای خطیر و مهم بوده است، روزهای فتح و پیروزی پهلوانان به نوروز ماننده شده است و روز هدیه ایرانیان به مردم متصرفات سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است، ایرانیان برای برگزاری جشن های نوروز هر ساله از خزانه کشور هزینه می‌کرده‌اند.

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» درباره بخش‌های دیگر برنامه گفت: هم‌چنین در قسمتی از برنامه محمدرضا موحدی، استاد دانشگاه «بهار» را در شعر شاعران پارسی بررسی می‌کند.

«پارسی‌گویان» به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی و با حضور محمدجعفر محمدزاده استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ از رادیو ایران پخش می‌شود.

۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 5854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =