نخستین پیروزی تیم ملی تحت هدایت قلعه‌نویی

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی برابر کنیا به برتری رسید تا اولین پیروزی این تیم با هدایت امیر قلعه‌نویی ثبت شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین تیم ملی فوتبال از ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه در یک بازی تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی کنیا رفت و دو بر یک پیروز شد.

زید ثامر قاضی از کشور عراق با کمک‌های حسین فلاح و کرار عبدالکریم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.

بازی امشب با کنیا دومین محک تیم کشورمان با سرمربی جدیدش در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی است و قلعه‌نویی امیدوار بود که اولین برد تیم ملی با حضور او رقم بخورد.تیم ملی روز سوم فروردین در اولین بازی با امیر قلعه‌نویی در یک دیدار تدارکاتی برابر روسیه به تساوی یک - یک رسیده بود.

این سومین رویارویی ایران و کنیا است و در ۲ دیدار دیدار گذشته، تیم کشورمان دو برد با نتایج ۳ بر صفر و یک بر صفر به دست آورده است. آخرین مصاف دو تیم به اسفند ۸۷ بر می‌گردد که تیم کشورمان توانست با تک گل حسین کاظمی، کنیا را شکست دهد و حالا امشب ایران و کنیا پس از ۱۵ سال، دوباره برابر هم به میدان رفته‌اند.

حریف امشب ایران یک نام آشنا هم روی نیمکتش به عنوان سرمربی می‌بیند و انگین فیرات آلمانی سرمربی سابق تیم سایپا و گسترش فولاد تبریز هدایت این تیم آفریقایی را بر عهده دارد.

دیدار ایران و کنیا در حالی آغاز شد که قلعه‌نویی نسبت به بازی با روسیه، دست به تغییراتی در ترکیب تیم ملی زده تا بازیکنان بیشتری را محک بزند.

بازی با برتری تیم کشورمان آغاز شد اما دفاع فشرده و بسته کنیا سبب شد تا تیم ملی کشورمان تنها تا پشت محوطه جریمه موفق عمل کند و کمتر موقعیت خطرناکی روی دروازه کنیا خلق شود.

در طرف مقابل بازیکنان کنیا با استفاده از سرعت، روی ضد حمله‌ها خطرناک نشان ‌دادند و در دقیقه ۱۵ در یک موقعیت جدی مایکل اولونگا در مصاف تک به تک با نیازمند توپ را به آسمان کوبید.

در دقیقه ۲۶ باز هم این کنیا بود که خطرناک ظاهر شد و با وجود اینکه توپ و میدان در اختیار تیم کشورمان بود اما شاگردان فیرات در این دقیقه روی یک ضد حمله با نفوذ از جناح راست دروازه ایران را به خطر انداختند اما ضربه بازیکن کنیا را نیازمند دفع کرد.

در دقیقه ۳۱ اولین موقعیت جدی تیم کشورمان خلق شد و شوت محمد محبی از پشت محوطه جریمه با برخورد به پای مدافعان کنیا به کرنر رفت.

در ادامه باز هم این کنیا بود که با استفاده از فضای بین مدافعان ایران خطرناک‌تر ظاهر شد اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای در برنداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم باز هم این تیم ملی کشورمان بود که نسبت به کنیا برتری داشت، با این حال مانند نیمه اول، کنیایی‌ها روی ضد حمله خطرناک ظاهر می‌شدند، به طوری که دفاع باز ایران به خصوص در سمت راست تبدیل به پاشنه آشیل تیم ملی شده بود.

سرانجام در دقیقه ۵۰ بود که نفوذهای خطرناک کنیا به نتیجه رسید و اولونگا که از میانه زمین صاحب توپ شده بود روی یک ضد حمله پس از جا گذاشتن مدافع کشورمان با سید حسین حسینی تک به تک شد و با یک ضربه دقیقه دروازه ایران را باز کرد تا کنیا در عین ناباوری در ورزشگاه آزادی یک بر صفر جلو بیفتد.

پس از گل غافگیرکننده کنیا، فشار تیم کشورمان برای زدن گل مساوی بیشتر شد اما دفاع فشرده کنیایی‌ها سبب شد تا کار ملی پوشان برای جبران سخت‌تر شود.

دقیقه ۷۰ نفوذ رامین رضائیان از راست و پاس به عقب او به در پشت شش قدم به مهدی طارمی رسید اما ضربه مهاجم کشورمان با برخورد به پای مدافع حریف راهی کرنر شد تا دروازه شاگردان فیرات همچنان بسته بماند.

در دقیقه ۷۶ سرانجام فشار ایران به نتیحه رسید و ارسال رامین رضائیان را محمد محبی با یک ضربه سر تبدیل به گل کرد تا نتیجه بازی یک - یک مساوی شود.

در ادامه فشار ایران برای زدن گل دوم و برتری ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۸۳ سانتر زمینی رضائیان از جناج چپ با اشتباه پاتریک ماتاسی دروازه‌بان کنیا وارد دروازه این تیم شد تا تیم کشورمان ۲ بر یک پیش بیفتد.

تلاش دو تیم در ادامه نتیجه‌ای نداشت تا تیم کشورمان در نهایت با نتیجه ۲ بر یک کنیا را شکست دهد و اولین پیروزی تیم ملی با حضور قلعه‌نویی ثبت شود.

ترکیب اولیه ایران:

پیام نیازمند، آرمین سهرابیان، حسین کنعانی‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی، محمد کریمی، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و شهریار مغانلو

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب اولیه کنیا:

پاتریک ماتاسی، آموس نوندی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، تدی آکوما، ریچارد اودادا، ویکتور اومونه، دوک آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا

سرمربی: انگین فیرات

۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 5838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =