هر خانه دارابی باید تبدیل به یک کارگاه تولیدی شود

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی و گردشگری و صنایع‌ دستی در روز بزرگداشت شهر داراب گفت: امروز هر خانه دارابی باید تبدیل به یک کارگاه تولیدی شود؛ چرا که هر خانواده در این شهر صنایع‌ دستی، هنر، معیشت و هویت را با هم گره می‌زند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین مریم جلالی در آیین بزرگداشت روز داراب گفت: همه می‌دانیم که سرمایه بزرگ این کشور هنر، تاریخ و منابع طبیعی این مردم است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی درباره ارزش‌ها و سرمایه‌های ناب شهرستان داراب افزود: داراب بر تارک تاریخ می‌درخشد؛ چرا که از منابع طبیعی و کشاورزی غنی‌ای برخوردار است. پنجم فروردین که روز داراب نامگذاری شده، قرار است که این دیار با رشد تولید به فردایی بهتر بیاندیشد.

او تصریح کرد: خانواده ایرانی یک خانواده مولد است و از هر انگشت ایرانیان یک هنر می‌ریزد. همان‌طور که مادران هنرمند این دیار از نخ‌های رنگارنگ گلیم‌های فاخر بافته‌اند و پدران خانواده دست به خلق سفال‌های بی‌نظیر زده‌اند.

جلالی گفت: امروز هر خانه دارابی باید تبدیل به یک کارگاه تولیدی شود؛ چرا که هر خانواده در این شهر صنایع‌ دستی، هنر، معیشت و هویت را با هم گره می‌زند.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی معیشت خانواده ایرانی را در گرو صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی دانست و تأکید کرد که معیشت مردم با صنایع‌ دستی رنگ هویت می‌گیرد.

جلالی تصریح کرد: اگر سر بچرخانیم و خوب نگاه کنیم، هنر دست پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را در همه خانواده‌ها خواهیم دید. به‌ عنوان مسئول صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی، افتخار می‌کنم که به هر دیاری که نگاه می‌کنم، هنر دست‌ زنان این سرزمین را می‌بینم.

او اظهار کرد: امروز مادران ایرانی دست‌ها، نگاه‌ها و لبخندهایشان همه نشان از تولید دارد؛ چرا که خانواده ایرانی خانواده مولدی است.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تأکید کرد: خانواده ایرانی تولید عشق و عاطفه می‌کند و با گردهمایی‌هایشان، تولید تربیت و اخلاق، و برای مهار تورم، تولید ثروت می‌کند.

جلالی سال ۱۴۰۲ را سال خانواده‌ها دانست و افزود: اقتصاد هویت بنیان ما، حتما به جنگ اقتصاد نفتی خواهد رفت، چون کشور ما همه چیز دارد، از کشاورزی و گردشگری گرفته تا منابع و مناطق زیبا و گردشگری هیجان‌انگیزی که همه گردشگران خارجی به آن غبطه می‌خورند.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: زنان ایرانی پیشران پیشرفت این دیار خواهند بود و زنان و خانواده‌های ما در دایره‌ای به نام دارابگرد، در یک تعهد عمیق و در آغاز سال نو و بهار قرآن تلاش خواهند کرد تا اقتصادی پویا و سازنده را بیافرینند.

جلالی تاکید کرد: خانه‌های ایرانی باید با هنر زنان این سرزمین از اقصی‌نقاط جهان عبور کند و هنر این سرزمین را به معیشت آنها گره بزند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی او ضمن اشاره به اهمیت همدلی و اتحاد تاکید کرد: باید همه مردم و مسئولین در دایره بزرگ دارابگرد که نشان از هویتی چندین هزار ساله دارد، پیمان ببندیم که خانواده ایرانی به بالاترین درجه خود خواهد رسید.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در پایان با تقدیر از تلاش‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستان داراب برای ارتقای توانمندی‌های این شهرستان تاکید کرد: خانواده ایرانی مصرف‌کننده نیست، زیرا خانواده ایرانی تولید می‌کند و این تولید باید سرنوشت معیشت آنها را رقم بزند.

۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: 5810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =