فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شد

فراخوان بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به ۲ زبان انگلیسی و عربی منتشر شد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فراخوان بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران به ۲ زبان انگلیسی و عربی منتشر شد.

مهم ترین تغییر فراخوان این دوره، اضافه شدن ۲ جایزه موضوعی «حقیقت جویان» (با هدف تقدیر از تلاش و شجاعت فیلمسازان جهان برای کشف حقایق پنهان و مهجور مانده در سیطره رسانه های سلطه جوی جهانی) و «راه ابریشم» (در جهت توجه به مولفه های فرهنگی، اقتصادی و تمدنی این شاهراه به عنوان قدیمی ترین مسیر تعامل میان شرق و غرب) به مجموع جوایز بخش بین الملل چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است.

امور بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در متن فراخوان جشنواره تاکید کرده است که طبق قانون سنوات پیشین، فیلمسازان ایرانی از ثبت آثار در بخش بین‌الملل این رویداد اجتناب کنند.

طبق آئین‌نامه جشنواره و متن فراخوان، آثاری که تهیه‌کننده اصلی آنها ایرانی است، صرفا از طریق پلتفرم بخش ملی و در زمانی که متعاقبا اعلام می‌شود، نسبت به ثبت‌نام آثار خود اقدام کنند و متقاضیان شرکت در بخش بین‌الملل باید تهیه‌کننده‌ای با تابعیت غیرایرانی داشته باشند.

هرساله از میان آثار ایرانی راه‌یافته به بخش ملی جشنواره، تعدادی فیلم طی تعامل هیات انتخاب بخش ملی و بخش بین‌الملل و دبیر جشنواره به بخش بین‌الملل راه می‌یابند.

چهلمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ به دبیری مهدی آذرپندار در تهران برگزار خواهد شد.

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 5799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =