طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار نوروز در تهران برگزار می‌شود

طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار در آستانه‌ نوروز و به‌منظور انسجام هرچه بیشتر در ارائه‌ خدمات الکترونیک قضایی سیار در تهران، برگزار می‌شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، با توجه به محتوای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و آیین‌نامه جدید اجرایی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی‌، ضرورت اجرای طرح ارائه خدمات سیار برای خانواده معظم شهدا، جانبازان، افراد کم‌توان، معلولان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، بیش از پیش، محسوس می‌شود که البته در ۲ سال اخیر، کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اجرای طرح «مواسات»، خدمات الکترونیک قضایی رایگان را در اختیار افراد تحت پوشش این ۲ نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی ره و سازمان بهزیستی قرار داده و در حال اجراست که با اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار، این نوع خدمت‌رسانی‌ها توسعه می‌یابد.

بر همین اساس، جلسه‌ هماهنگی اجرای طرح خدمات الکترونیک قضایی سیار در تهران با حضور مسئولان اجرایی این طرح برگزار و در این نشست بر ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر در ارائه‌ی طرح یاد شده تأکید شد.

این گزارش می‌افزاید، اکنون طرح یادشده توسط کارشناسان کانون و با مشارکت تعدادی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران اجرا خواهد شد و پس از طی مراحل آزمایشی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور، متولی اجرای طرح خواهند بود.

همچنین، بخشی از جزئیات طرح حاکی از این است که در گام نخست، کارشناسان همه روزه (به غیر از جمعه‌ها) از ساعت ۷ تا ۱۹ از طریق سامانه ۱۴۷۰ منتظر دریافت درخواست متقاضیان خدمت و نقطه‌نظرات مخاطبان هستند تا با زمان‌بندی مقتضی، خدمات الکترونیک قضایی (به جز ثبت‌نام ثنا) را به عموم مردم ارائه کنند که براساس آیین‌نامه مربوطه و هزینه‌های خدمت‌رسانی سیار، این نوع از خدمات الکترونیک قضایی با تعرفه مربوطه محاسبه می‌شود.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» در قالب بیش از یک هزار و ۲۰۰ دفتر با نیروهای متعهد و متخصص در سراسر کشور، در تحقق «قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی» در همکاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضا، مشغولِ خدمت‌رسانی به عموم مردم است.

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
کد خبر: 5792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =