راهکارهای کاربردی پیشگیری از سرقت منزل

به گزارش شهرقشنگ آنلاین پیشگیری از سرقت منزل و محیط‌های کار، بزرگ‌ترین دغدغه هر فرد به‌حساب می‌آید. آمارها نشان می‌دهد که در چند سال اخیر، جرم‌هایی همچون سرقت، به‌شدت افزایش‌یافته است. این معضل اجتماعی باعث می‌شود تا فراهم‌کردن امنیت خانه‌ها دشوارتر از سابق شود و نگرانی افراد از این بابت افزایش یابد.

بسیاری از سرقت‌ها در زمان عدم حضور ساکنین، صورت می‌گیرد؛ بنابراین همه سعی می‌کنند تا با استفاده از روش‌هایی، احتمال سرقت را در زمان نبودن آنها، کاهش دهند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند روش ساده اما کاربردی برای پیشگیری از سرقت منزل آشنا کنیم و به بررسی جزئیات آنها بپردازیم.

معرفی راه‌های پیشگیری از سرقت خانه با چند ترفند ساده اما کاربردی

درگذشته بسیاری از مردم هنگام مسافرت و خالی بودن منزل خود، از یک فرد امین درخواست می‌کردند تا مراقب خانه آنها باشد. اما با گسترش آپارتمان‌نشینی و مهاجرت به شهرهای بزرگ، خیلی از افراد ارتباطی با همسایگان خود ندارند و حتی آنها را نمی‌شناسند.

دور بودن از خانواده و این شرایط، باعث می‌شود تا به‌ناچار از روش‌های دیگری برای مراقبت از منزل خود استفاده کنیم. در ادامه با چند مورد از این روش‌ها آشنا می‌شوید.

درب و پنجره‌های خانه را ایمن کنید: درب و پنجره، اولین مکان‌هایی هستند که سارقان برای ورود به منازل از آن استفاده می‌کنند. امن کردن این دو گزینه، جزو اولین کارهایی است که باید برای ایمن‌سازی انجام دهید. درب و پنجره‌های قدیمی از استحکام پایینی برخوردار هستند و در کنار داشتن قفل‌های ساده، به‌راحتی قابل‌دسترسی خواهند بود.

پیشگیری از سرقت منزل با استفاده از ردیاب بر روی کالاهای ارزشمند و گران‌قیمت: اگر در محیط کار یا منزل خود، کالاهای ارزشمندی را نگه‌داری می‌کنید، حتماً استفاده از ردیاب برای شما کاربردی خواهد بود. شاید این ترفند روشی برای پیشگیری از سرقت نباشد، اما قطعاً راهی مؤثر برای ازدست‌ندادن کالاهای ارزشمند شما خواهد بود.

از دوربین‌های مداربسته کمک بگیرید: امروزه دوربین‌های مداربسته بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و امکانات بسیار زیادی به آنها اضافه شده است. برخی از دوربین‌های مداربسته، قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و می‌توان با استفاده از تلفن همراه، فضای مربوطه را از راه دور کنترل کرد.

پیشگیری از سرقت منزل با مجهز کردن خانه یا محیط کار به قفل هوشمند: یکی از روش‌های نسبتاً جدید و البته بسیار کاربردی، استفاده از قفل‌های دیجیتال و هوشمند است. این مدل از قفل‌ها به دلیل قیمت مناسب، قابلیت نصب بر روی انواع درب و امکانات بی‌شمار خود، در بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب شده‌اند.
طراحی قفل‌های دیجیتال به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را حتی در خانه‌های استیجاری هم استفاده کرد. این مدل قفل برای باز کردن، نیاز به کلید مکانیکی ندارند و به همین خاطر، امکان شکستن یا باز کردن قفل، کپی‌کردن کلید و… نیز وجود نخواهد داشت.

بهترین روش امنیت خانه کدام است؟

همهٔ روش‌هایی که در قسمت قبل راجع به آنها صحبت کردیم، تا حدودی کاربردی هستند و می‌توانند از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنند. در بین تمام راه‌های معرفی شده پیشگیری از سرقت منزل، بیش‌ترین امتیاز به قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی) تعلق می‌گیرد. این قفل‌ها به دلیل امکانات پیشرفته‌ای که درون آنها قرار داده شده، تحت هیچ شرایطی قابل هک و باز شدن نیستند؛ بنابراین، به‌خوبی می‌توانند قبل از وقوع اتفاق، جلوی آن را بگیرند. از این‌رو به عنوان بهترین روش امنیت خانه شناخته شده است. در ادامه به معرفی بیشتری از قفل دیجیتال و انواع آن خواهیم پرداخت.

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل دیجیتال نسلی جدید از قفل‌ها هستند که باانرژی الکتریکی کار می‌کنند. این قفل‌ها بدون نیاز به کلید و از طریق رمز، کارت مغناطیسی مخصوص، اثر انگشت و سایر روش‌ها، فرایند باز و بسته‌شدن را انجام می‌دهند.

نکته جالب در مورد قفل الکترونیکی، قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی آنها است که برخی از این قفل‌ها دارای سیستم ضد شوک، ضد هک و ضدسرقت هستند؛ بنابراین هیچ سارقی، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند آنها را از کار بیندازد یا به آن آسیبی وارد کند. نوع هوشمند این قفل‌ها، دارای قابلیت کنترل از راه دور است و می‌توان از طریق ریموت‌کنترل یا تلفن همراه، به تمام رفت‌وآمدها و تنظیمات قفل، نظارت داشت.

انواع قفل دیجیتال

قفل دیجیتال رمزی: قفل رمزی اولین نسل از قفل‌های دیجیتالی است که وارد بازار شده است. این قفل‌ها که سیستمی مشابه با گوشی‌های هوشمند دارند، پس از ست نمودن رمزی خاص بر روی آن دسترسی به ساختمان را برای ساکنان فراهم خواهد نمود.

هنگام استفاده از قفل دیجیتال رمزی می‌توانید با استفاده از سیستم کنترل از راه دور، رمزهای جدیدی را برای دستگاه تنظیم کنید. یا اگر فردی اقدام به واردکردن رمز اشتباه یا آسیب رساندن به قفل کرد، از طریق آلارم یا نوتیفیکیشن، متوجه این موضوع خواهید شد.

قفل دیجیتال اثر انگشتی: قفل‌های بیومتریک دیجیتالی جزو پیچیده‌ترین قفل‌های بازار هستند که امنیت درب ورودی را تضمین می‌نمایند. سنسورهای قفل اثر انگشتی با یکدیگر متفاوت است و در برخی از مدل‌های این قفل حساسیت بالای این سنسورهای هرگونه تقلب را شناسایی می‌کند.

در نظر داشته باشید که قفل اثر انگشتی باتوجه‌به امنیتی که برای ساختمان به همراه خواهد داشت از قیمت بالاتری نیز برخوردار است؛ بنابراین معمولاً در ساختمان‌هایی که افراد بیشتری قرار است برای باز نمودن درب مجوز داشته باشند از قفل رمزی یا کارتی استفاده می‌شود.

قفل دیجیتال کارتی: مطمئناً تاکنون با مدل‌های متفاوتی از قفل کارتی برخورد داشته‌اید. قفل هتلی یکی از معروف‌ترین قفل‌های دیجیتالی است که معمولاً با کارت باز می‌شود. سیستم کاری قفل کارتی بسیار آسان است و ثبت یا باطل کردن کارت تنها در چند ثانیه انجام‌پذیر است.

دستگیره دیجیتال (الکترونیکی): دستگیره دیجیتال که با نام دستگیره الکترونیکی نیز شناخته می‌شود، نوعی دستگیره درب است که امکان باز نمودن درب را با روش‌هایی همچون بیومتریک، رمز، اثر انگشت و… فراهم می‌کند. در واقع دستگیره دیجیتال نوعی قفل دیجیتال است که به همراه دستگیره اهرمی ساخته شده است تا کاربری ساده‌تر و زیباتری را برای ساکنان ساختمان فراهم کند.

این محصولات دارای تنوع و کاربردهای مختلفی هستند که هر کس می‌تواند بر اساس نیازها و خواسته‌های خود، یکی از انواع مدل قفل دیجیتال را انتخاب و خریداری کند.

سخن پایانی

در این مقاله با چند روش بسیار کاربردی در جلوگیری از سرقت منزل آشنا شدید و اطلاعات مفیدی را درباره جزئیات این ترفندها به دست آوردید. همان‌طور که در طول محتوا هم به این قضیه اشاره کردیم، تغییر خانه‌های ویلایی به آپارتمان، باعث شده تا اکثر ترفندهای قدیمی، به‌اندازه کافی مناسب و کاربردی نباشند. تکنولوژی‌های جدید مانند سنسورها و قفل الکترونیکی، قادر هستند تا قبل از وقوع هر اتفاقی، جلوی آن را بگیرند و به‌خوبی از ضررهای مالی و حتی جانی، جلوگیری کنند.

شرکت هوک، یکی از نمایندگی‌های رسمی در داخل ایران است که قفل الکترونیکی (قفل هوشمند) برندهای معتبری همچون کاداس، آداک و… را ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید تا برای جلوگیری از سرقت و امن کردن محیط خانه، از انواع قفل دیجیتال مثل قفل اثر انگشتی، قفل کارتی، قفل رمزی، دستگیره دیجیتال و… استفاده کنید، حتماً از محصولات شرکت هوک نیز بازدید کنید. هوک، علاوه بر ارائه محصولات با گارانتی معتبر، خدماتی همچون نصب توسط کادر متخصص و راه‌اندازی را نیز انجام می‌دهد.

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 5766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =