۷۰ درصد ظرفیت هتل‌های هرمزگان تکمیل شد

مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان گفت: ظرفیت اشغال هتل‌های استان باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین کیوان احمدی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: البته به طور معمول ظرفیت اشغال در ساعات پایانی شب‌ها افزایش می‌یابد و در روزهای آخر هفته که چند روز تعطیلی دارد، به ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: وجود ۵۲ واحد اقامتی با حدود پنج‌هزار و ۲۰۰ تخت برای مسافران و گردشگرانی که در نوروز به هرمزگان سفر می‌کنند، کفایت نمی‌کند و باید تعداد آن‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان اضافه کرد: از سویی نیز تقسیم سفر مسافران و گردشگرانی که در تعطیلی‌ها به این استان انجام می‌شود، به خوبی مدیریت نشده و بیشترین فشار بر شهر بندرعباس وارد می‌شود، از طرفی هم ظرفیت اقامتی شهرستان‌ها پایین بوده و شهرستانی مانند حاجی آباد حتی بدون یک واحد اقامتی است.

وی یادآورشد: ظرفیت اقامتی شهرستان بزرگی مانند میناب نیز با جاذبه‌های فراوان گردشگری معرفی نشده، تنها ۲۰۰ تخت است و این به خوبی نشان می‌دهد ظرفیت‌های جدیدی باید در شهرستان‌ها ایجاد شود و همزمان هم جاذبه‌های گردشگری آن‌ها معرفی شود.

احمدی گفت:‌ از طرفی دیگر بندرهای شهرستان‌هایی مانند میناب و بندرلنگه برای دسترسی به جزایر باید فعال شود که این می‌تواند از فشار مسافران مشتاق به سفر، از روی بندرعباس بکاهد و توزیع مناسب‌تری از سفر شکل گیرد.

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 5719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =