معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: توافق ایران و عربستان برای امنیت منطقه مفید است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: همه تماس‌ها و واکنش‌ها از کشورهایی مثل عمان، عراق و قطر، نشان می‌دهد که این حرکت به نفع امنیت منطقه است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین سید محمد حسینی روز شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به توافق حاصل‌شده میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به چین، گفت‌وگوهایی در این خصوص انجام شد که امروز نتایج عملی آن را شاهد هستیم؛ در دیدار علی شمخانی با طرف عربستانی و چینی، توافق‌نامه‌ای امضاء شد که بر اساس آن ظرف ۲ ماه آینده تبادل سفیر ایران و عربستان انجام و روابط دیپلماتیک برقرار می شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: ۷ سال بود که به دلیل وجود مشکلاتی، روابط دو کشور قطع شده بود. حج عمره تعطیل شده بود و مردم علاقه‌مند نمی‌توانستند به مکه سفر کنند. به هرحال دو کشور، دو قدرت بزرگ متطقه هستند و عربستان نقش حائز اهمیتی روی بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و از این جهت، همکاری‌ها می‌تواند بسیار موثر بوده و در همه حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی می‌تواند آثار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بنای جمهوری اسلامی به ویژه دلت سیزدهم، همواره بر همکاری بوده و در سفر رئیس‌جمهور به کشورهای منطقه نتایج مثبتی داشته است. همه تماس‌ها و واکنش‌ها از کشورهایی مثل عمان، عراق و قطر نشان می‌دهد که این حرکت به نفع امنیت منطقه است.

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 5686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =