۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 5678
اسکار ۲۰۲۳ فرش قرمز ندارد

فرش قرمز مراسم اسکار ۲۰۲۳ برای نخستین بار قرمز نیست.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از هالیوود ریپورتر، فرش قرمز مراسم اسکار برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ که اسکار سی‌و سوم برگزار شد، به رنگ قرمز نخواهد بود و رنگ بژ به جای آن انتخاب شده است.

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک در یک رویداد سنتی میزبان رسانه‌ها، گروه کارکنان و مجری برنامه جیمی کیمل بود تا با حضور آن جمع فرش قرمز سال را پهن کند، اما فرش قرمز واقعاً قرمز نبود. همین امر موجب شد تا جیمی کیمل که امسال برای سومین بار مجری مراسم است شروع به شوخی با فرش قرمز کند.

وی گفت: واقعاً هیجان‌زده شدم، افتخار می‌کنم و بیشتر از همه برای فرش. احتمالاً ته‌مانده یک توپ است که ما آن را با قیمت خوبی از پایین شهر دریافت کردیم.

کیمل در ادامه گفت مردم هم همه‌اش نگران بودند که آیا امسال باز هم خشونتی رخ می‌دهد و حالا می‌توانیم با اطمینان بگوییم که نه خونی ریخته نمی‌شود.

اما به نظر می‌رسد تصمیم به شکستن سنت‌های معمول ربطی به سیلی خبرساز سال پیش نداشته باشد بلکه برای عبور زیباتر در مراسم که از ساعت‌های آخر روز شروع می‌شود و به محیطی عصرانه می‌رسد این انتخاب صورت گرفته است.

سال ۱۹۶۱ اولین سالی بود که فرش قرمز بیرون از ورودی سالن اجتماعات سانتامونیکا پهن شد ولی رنگ آن کاملاً قرمز نبود و تاحدودی به قرمز می‌خورد.

لیزا لاو از مدیران مجله «ووک» و رائول اویلا از مت‌گالا امسال تصمیم گرفتند تجربه زیبایی‌شناسانه فرش قرمز را به چالش بگیرند.

لاو گفت این مشکل همیشه با مراسم وجود داشت زیرا مهمان‌ها از ساعت ۴ شروع به آمدن می‌کنند و این زمانی است که هنوز آفتاب هست و هوا گرم است، اما همه لباس رسمی شبانه پوشیده‌اند. وی تاکید کرد این رنگ انتخاب شد تا تغییر روز به شب نرم‌تر به نظر برسد.

به گفته وی این رنگ یادآور شن‌های ساحلی در هنگام غروب خورشید است و برای رسیدن به آن ۵ رنگ از طیف‌های مختلف این رنگ امتحان و در نهایت این رنگ انتخاب شد.

وی گفت این اولین تجربه در تغییرات سنت‌هاست و تغییرات دیگر هم به مرور انجام می‌شود.

امسال آکادمی به مطبوعات و رسانه‌های حاضر در محل اعلام کرده که همه کت و شلوار یا لباس مشکی یا تیره با کراوات سیاه بپوشند.

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 5678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =