برپایی چهار نوروزگاه در استان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در آستانه سال نو و به مناسبت عید نوروز چهار نوروزگاه در مناطق مختلف استان برای استقبال از گردشگران دایر می‌شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین «داریوش فرمانی » روز چهارشنبه اظهار کرد: این نوروزگاه ها در محوطه تاق بستان، مجموعه تاریخی بیستون، معبد آناهیتا و محور ساسانی در قصرشیرین دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در سطح استان تاکنون ۲ جلسه برگزار کرده و با آمادگی کامل به استقبال از مسافران نوروزی خواهند رفت افزود: امسال پیش بینی شده است در ایام نوروز در ورودی همه شهرهای استان کرمانشاه، نمایشگاه موقت صنایع‌دستی در قالب بازارچه هایی دایر شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اضافه کرد: به همین مناسبت کمپ های اقامتی موقت نیز با همکاری بخش خصوصی برای نخستین بار برای رفاه حال گردشگران نوروزی در محوطه بیستون پیش بینی شده است.

فرمانی، دایر کردن چادرهای اقامه نماز و پاسخگویی به سووالات شرعی مسافران برپایی سیاه چادرها ، شاهنامه خوانی در محوطه تاق بستان، مراسم هزار تمبور و دف نوازی، برنامه روزانه حاجی فیروز ، افتتاح موزه سنگ، دعوت از افراد برجسته برای سفر به استان کرمانشاه با لحاظ کردن تخفیفات ویژه، اجرای کنسرت های موسیقی در محوطه های باستانی و دایر کردن اتوبوس گردشگری از جمله برنامه های این اداره کل برای گردشگران نوروزی است.

وی افزود: بحث پذیرایی از مهمان‌های نوروزی در اماکن تاریخی، تفریحی و جانمایی سیاه چادرها به گونه‌ای خواهد بود که حرمت ماه مبارک رمضان در آن لحاظ خواهد شد.

فرمانی یادآور شد: امسال در نوروزگاه بیستون نیز فرصتی برای برگزاری شب فرهنگی شهرستان‌ها فراهم شده است که در صورت مساعدت فرمانداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند یک اتفاق مهم برای معرفی استان شکل خواهد گرفت.

وی گفت: در این ایام تورهای گردشگری کرمانشاه‌گردی با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش و برخی هتل‌ها برای مسافران برگزار می‌شود که نقش مهمی در آشنا کردن گردشگران اقصی نقاط کشور با مراکز و جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه خواهد داشت.

استان کرمانشاه با هزاران جاذبه بکر طبیعی و آثار منحصر به فرد تاریخی، بعد از سه سال رکود گردشگری ناشی از همه گیری کرونا، ایام نوروز نیز خود را آماده استقبال از مسافران نوروزی اقصی نقاط کشور کرده است.

نوروز امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های استان کرمانشاه دیدن کردند.

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 5657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =