خرید طلای آب شده به صرفه است؟

بازار سکه و طلا داغ داغ است، به همین دلیل بعضی از افراد برای سرمایه‌گذاری طلای آب شده می‌خرند، طلایی که به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران سرمایه‌گذاری در آن باید با احتیاط انجام شود.

بازار سکه و طلا داغ داغ است، به همین دلیل بعضی از افراد برای سرمایه‌گذاری طلای آب شده می‌خرند، طلایی که به گفته  دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران سرمایه‌گذاری در آن باید با احتیاط انجام شود. نادر بذر افشان تاکید کرد مردم وارد بازار طلای آب شده ۱۷ عیار نشوند چون مسیر مطمئنی نیست و معاملات طلای آب شده بیشتر بین افراد صنفی و در بخش تولید طلا انجام می‌شود. بذرافشان در ادامه درباره تشخیص عیار طلاهای آب شده توضیح داد:« تایید اصالت و بحث تفاوت عیار طلاهای آب شده  برای عموم مردم به صورت واضح قابل تشخیص نیست و تشخیص عیار آن نیز تخصصی است.»

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به افرادی که می‌خواهند در بازار طلا سرمایه گذاری ایمنی داشته باشند، توصیه کرد بهترین مسیر بازار مصنوعات طلا به‌ویژه طلاهای کم‌اجرت است. او توضیح داد:« سکه نیز بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری ایمن است. در سالهای گذشته افراد بسیاری در حوزه خرید و فروش طلای آب شده دچار مشکل شده‌اند. مثلا برای سرمایه‌گذاری طلای آب شده خریده‌اند ولی در زمان فروش متوجه شده‌اند که طلای آب شده یا اصالت ندارد یا عیار آن درست نیست.»

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 541
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =