برای آلرژی به بادام زمینی درمان جدیدی پیدا شد

دانشمندان می گویند گامی اولیه به سمت دارویی برداشته اند که می تواند در وهله اول از واکنش های شدید به بادام زمینی جلوگیری کند.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از هلث دی نیوز، کارشناسان تاکید کردند که این ترکیب فقط روی موش‌های آزمایشگاهی آزمایش شده است و به این زودی ها چنین دارویی برای مردم در دسترس نخواهد بود.

اما در آزمایش‌های اولیه، محققان دریافتند که این دارو از موش‌های آزمایشگاهی در برابر واکنش‌های آلرژیک شدید به بادام‌زمینی برای بیش از دو هفته محافظت می‌کند. با این حال، یافته‌های حیوانی همیشه در انسان آشکار نمی‌شود.

«مارک کاپلان»، محقق ارشد از دانشگاه ایندیانا، می‌گوید: «چشم انداز مطالعه این است که یک داروی خود تزریقی داشته باشیم که افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی می‌توانند هر چند هفته یکبار یا شاید یک بار در ماه مصرف کنند.»

این دارو یک درمان برای این بیماری نخواهد بود. اما اگر افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی به طور تصادفی بادام زمینی را بخورند، می‌تواند از افراد محافظت کند.

بادام زمینی اغلب به عنوان مواد تشکیل دهنده در غذاهای فرآوری شده یا آماده استفاده می‌شود.

بنابراین افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی در صورت بروز واکنش باید یک تزریق خودکار اپی نفرین به همراه داشته باشند. این واکنش می‌تواند شامل آنافیلاکسی باشد، یک واکنش آلرژیک خطرناک که در آن افراد ممکن است برای نفس کشیدن دچار مشکل شوند، فشار خون شأن کاهش یابد یا هوشیاری شأن را از دست دهند.

هنگامی که افراد به بادام زمینی آلرژی دارند، محافظان سیستم ایمنی به نام آنتی بادی IgE پروتئین بادام زمینی را یک تهدید می‌بینند. هنگامی که آن آنتی بادی‌ها پروتئین را شناسایی می‌کنند، باعث آزاد شدن مواد شیمیایی التهابی مانند هیستامین می‌شوند که باعث واکنش آلرژیک می‌شود.

داروی جدید شامل ترکیبی به نام cHBI است که اساساً توانایی آنتی‌بادی‌های IgE برای تشخیص پروتئین بادام‌زمینی را مهار می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در بدن بدون هشدار دادن به پاسخ ایمنی به هرگونه تهدید واقعی حرکت کند.

محققان این مهارکننده را روی موش‌های آزمایشگاهی آزمایش کردند که به سلول‌های ایمنی انسانی مجهز شده بودند. آنها دریافتند که یک دوز واحد cHBI از واکنش آلرژیک حیوانات به پروتئین بادام زمینی برای بیش از دو هفته جلوگیری می‌کند.

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: 5396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =