روز دوم جشنواره موسیقی فجر چطور خواهد بود؟

دومین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی میزبان ۱۴ اجرا در بخش‌های مختلف از جمله موسیقی ارکسترال، نواحی، بین‌الملل، پاپ و سرود است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ) آغاز شد.

استان‌ها، نشست‌های پژوهشی، جشنواره جشنواره‌ها، سرود و بین‌الملل، جایزه‌های ترانه و موسیقی و رسانه از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

تالارهای وحدت، رودکی، فرهنگسراهای نیاوران، ارسباران، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و مجموعه کوشک باغ هنر میزبان اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

۲۹ بهمن در دومین روز این جشنواره کنسرت موسیقی آذربایجان ساعت ۱۸:۳۰ و ویژه برنامه ارکستر پیامبر مهربانی به مناسبت سالروز مبعث حضرت محمد(ص) ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شوند.

کنسرت هنرستان‌های موسیقی دختران کشور ساعت ۱۸:۳۰ و کنسرت شب موسیقی اصفهان ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی به روی صحنه می‌روند.

دوئت پیانو از صربستان ساعت ۱۸:۳۰ و کنسرت گروه قوالی افغانستان ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شوند.

همچنین گروه‌های سرود یزد و لارستان ساعت ۱۸:۳۰ و گروه‌های موسیقی سیستان و مازندران ساعت ۲۱:۳۰ در بخش موسیقی نواحی در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌روند.

در بخش پاپ، کنسرت‌های موسیقی مسعود صادقلو و مصطفی راغب به ترتیب ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شوند.

مجموعه کوشک هنر در بخش موسیقی نواحی ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان گروه‌های موسیقی بوشهر و آذربایجان است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان بخش جشنواره جشنواره‌هاست، در بخش جشنواره جشنواره‌ها علاوه بر نمایش پوستر و جدول دوره‌های گذشته موسیقی فجر، فیلم‌های اجراهای صحنه‌ای برگزیده این دوره‌ها (اول تا دوره سی و هفتم) نیز برای مخاطبان اکران می‌شود.

بخش پژوهش جشنواره به مدت پنج شب با حضور هنرمندان موسیقی و کارشناسان به صورت مستقیم از رادیو گفت و گو پخش می‌شود. این بخش شنبه (۲۹ بهمن‌) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور سیدعلیرضا میرعلی نقی به بررسی «تاریخ پیدایش و انحلال ارکسترها در ۴۳ سال گذشته از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱» اختصاص دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اجراهای این جشنواره می‌توانند به سامانه fajr38.com مراجعه کنند.

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 5374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =