مشاور فرمانده نیروی قدس از جشنواره تجسمی فجر دیدن کرد

سردار ایرج مسجدی مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در فرهنگستان هنر از نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان حاضر در جشنواره پانزدهم بازدید کرد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین و به نقل از ستاد خبری جشنواره، در جریان این بازدید که با حضور عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید مصطفی زراوندیان دبیر بخش «تجسم هنر» و احمد کوچکیان هنرمند رشته نقاشی همراه بود، مسجدی آثار نمایش‌یافته در بستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر را فاخر، ارزشمند و اثرگذار توصیف و عنوان کرد: آنچه در بستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش درآمده، نشان‌دهنده چشمه‌ای از ظرفیت‌های ارزنده هنر اسلامی-ایرانی است. این جشنواره نمایانگر عملکرد موفق هنرمندان متعهد و خبره از مناطق مختلف کشور است و حقیقتاً می‌توانم بگویم که یکی از زیباترین نمایشگاه‌های هنری را در زمینه هنرهای تجسمی شاهد هستیم.

او ادامه داد: هنر امروز در ابعاد و شاخه‌های گوناگون خود می‌تواند با مخاطبان حرف بزند و حقایق بسیاری را بشناساند. یک تصویر زیبا، یک اثر خوشنویسی دلنشین و اقسام گوناگون آثار خلق‌شده در حوزه هنرهای تجسمی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند، می‌توانند به اندازه کتاب‌ها و فیلم‌های بسیاری برای مخاطبان حرف داشته باشند و حقایق بسیاری را مطرح کنند. مشاور فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به مضامین موجود در آثار هنرمندان اشاره و بیان کرد: چهره مقاومت، ایستادگی و استقلال ملت بزرگ ایران در کنار شهدا و خانواده‌های عزیزشان در گوشه‌گوشه این نمایشگاه به چشم می‌خورد. علاوه بر آن، از نظر زیبایی و عیار هنری نیز آثار بسیار فاخری در رشته‌های مختلف تدارک دیده شده که جا دارد از تلاش‌های مسئولین و هنرمندان عزیز در این زمینه قدردانی شود.

مسجدی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون هنرهای تجسمی یکی از فاخرترین هنرهایی است که آثار مربوط به آن توسط هنرمندان عزیزمان تولید می‌شود و در قالب جشنواره به نمایش درمی‌آید. امیدوارم آحاد جامعه به‌ویژه جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان از چنین ظرفیتی بهره ببرند و با حضور در این نمایشگاه هنری، به تماشای آثار فاخر هنرمندان رشته‌های گوناگون بنشینند.

یادآوری می‌شود که نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن ماه جاری برپا خواهد بود.
علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه فقط تا پایان ساعت ۱۸ امروز جمعه ۲۸ بهمن ماه مهلت خواهند داشت تا با مراجعه فرهنگستان هنر، به تماشای آثار منتخب هنرمندان بنشینند.

۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 5371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =