ماجرای سوءبرداشت از عبارت کیک و ساندیس!

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» ضمن ارائه توضیحاتی درباره موضع‌گیری خود در اختتامیه جشنواره فجر تأکید کرد که از عبارت کیک و ساندیس در اظهاراتش سوءبرداشت شده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین داوود صبوری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» که موفق به دریافت جایزه ویژه هیأت داوران در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شد، درباره اظهارات خود پس از دریافت این سیمرغ توضیح داد: من خودم این افتخار را دارم که از خانواده شهدا هستم. در سال‌های گذشته همایش‌ها و مراسم‌های بسیاری برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود که بیشتر حالت سنتی و کلیشه‌ای پیدا کرده است. معتقدم رویکرد این بزرگداشت‌ها را باید به سمت ساخت فیلم‌های فاخر درباره این شهیدان تغییر دهیم.

وی ادامه داد: فیلم‌های مرتبط با شهیدان هم آثار ماندگاری خواهد شد و هم در تاریخ ثبت می‌شود. خانواده این شهیدان هم می‌توانند به پدران و مادران خود بیشتر افتخار کنند. آنچه در آیین اختتامیه جشنواره فجر به آن اشاره کردم، ناظر به همین موضوع بود.

صبوری تأکید کرد: امروز بنیاد شهید به درستی به سمت تولید فیلم درباره شهدا رفته است تا خدمات این شهیدان در سال‌های دفاع مقدس را ثبت و ضبط کند. نمونه این رویکرد می‌شود فیلم «اتاقک گلی» که وقتی مردم در جشنواره آن را دیدند، خیلی‌ها اساساً باور نمی‌کردند چنین شهدایی را تقدیم کرده‌ایم. شهدایی که خود را سپر مردم قرار دادند.

وی افزود: عرض من این بود که رسالت و شیوه عملکرد فعلی بنیاد شهید درست است و آثار ماندگاری را در تاریخ کشور خواهد داشت. اگر در طول سال هر روز همایش برگزار کنیم و هر روز هم با کیک و ساندیس از مهمانان این همایش‌ها پذیرایی کنیم، نمی‌تواند تأثیر یکی از این فیلم‌ها را در بزرگداشت شهدا داشته باشد. متأسفانه اشاره من به کیک و ساندیس، در اختتامیه برای برخی دوستان سوءتفاهم‌هایی را ایجاد کرده است. حرف من تنها این بود که این قبیل بزرگداشت‌ها ماندگاری لازم ندارد. به همین اندازه که همایش‌ها و بزرگداشت‌هایی از این جنس خوب است، در کنار آن‌ها باید به تولید فیلم‌های فاخر و ماندگار هم توجه شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به سوءبرداشت اتفاق افتاده از اظهارات خود گفت: اگر برای برخی دوستان سوءتفاهمی به‌وجود آمده، بابت آن عذرخواهی می‌کنم و تأکید دارم که منظور اصلی من لزوم تصحیح نگاه‌ها نسبت به بزرگداشت شهدا بود.

صبوری درباره برنامه‌ریزی برای اکران «اتاقک گلی» هم گفت: در اولین فرصت این فیلم را اکران می‌کنیم چرا که فکر می‌کنم باید داغ‌داغ آن را روانه پرده کنیم. حیف است که جریان استقبال از فیلم سرد شود.باید خدا را شکر کنیم که فیلمی ساخته‌ایم که دوست و دشمن از آن راضی هستند.

وی افزود: فکر می‌کنم اوایل سال آینده بتوانیم فیلم را اکران کنیم. یک نگاه‌مان به اکران نوروزی است و برنامه دیگرمان برای عید فطر است. از آنجایی که از ابتدای نوروز ماه رمضان هم آغاز می‌شود، در حال رایزنی هستیم تا بهترین زمان را برای اکران عمومی فیلم انتخاب کنیم.

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 5292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =