حضور 70 گروه نمایشی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۷۰ گروه نمایشی و حدود ۴۰۰ هنرمند در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان حضور خواهند داشت.

مسعود ویژه سه شنبه ۲۴ خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهترین زمان برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان همزمان با روز جهانی کودک است، افزود: مهرماه به دلیل فعالیت مدارس و زمان غیر پیک ‌گردشگری همدان زمان مناسب‌تری برای برگزاری این رویداد فرهنگی، هنری است.

وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا چندین بار زمان جشنواره بیست و هفتم را به تعویق انداخت، اظهار کرد: ‌ایجاد شور و نشاط در سطح شهر یکی از مهمترین اهداف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است، همچنین در صددیم جشنواره بیست و هفتم به بهترین نحو برگزار شود. 

ویژه با اشاره به اینکه هماهنگی حضور دانش آموزان برای این دوره از جشنواره صورت گرفته است، یادآور شد: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان یکم تا ششم تیرماه سال‌جاری در کهن شهر همدان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه شعار جشنواره بیست و هفتم «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» است، عنوان کرد: هدف از این جشنواره حمایت از آثار هنری و هنرمندان است، علاوه بر این مرکز زادیی از فعالیت‌های هنری و گستردگی آنها در سطح شهرستان‌های همدان مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ سالن در مرکز استان و ۹ سالن در همه شهرستان‌ها به جشنواره اختصاص داده شده است، گفت: افتتاحیه مردمی جشنواره عصر ۳۱ خردادماه از آرامگاه بوعلی‌سینا با شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر تا میدان امام (ره) انجام می‌شود.

ویژه با اشاره به اینکه جشنواره در ۱۲ بخش و با حضور پنج کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: در گروه رقابتی بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه‌شب‌بازی، ‌نقالی و نمایشنانه‌خوانی حضور دارند و گروه غیررقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان، فراگیر، مهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی است.

رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه کشورهای عراق، یونان، ترکیه، ارمنستان و ایتالیا در این دوره از جشنواره حضور دارند، اظهار کرد: ۷۰ گروه نمایشی و حدود ۴۰۰ هنرمند در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است بیش از صد هزار نفر بتوانند از آثار این دوره دیدن کنند، خاطر نشان کرد: برای مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و گروه‌های  نمایش خیابانی در این مناطق اجرا خواهند داشت.

ویژه با بیان اینکه روزانه سه سانس اجرای نمایش در سالن‌های سطح استان انجام می‌شود، مطرح کرد: مقرر شده است سانس صبح در اختیار آموزش و پرورش باشد و بعدازظهرها بلیت فروشی از طریق سایت تیوال به مبلغ ۱۰ هزار تومان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بلیت فروشی تنها به لحاظ ایجاد نظم انجام می‌شود، بیان کرد: امسال بخش جنبی متنوع‌تر از سال‌های قبل است، علاوه بر این نمایش‌های راه یافته به جشنواره از طریق تلوبیون پخش می‌شود، شبکه‌های دو، پویا، ‌شما و رادیو نمایش برنامه‌های جنبی را پوشش می‌دهند، مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز از طریق شبکه استانی همدان و ایران صدا به صورت زنده پخش خواهد شد.

ویژه با بیان اینکه محوطه مجموعه فرهنگی، سینمایی آوینی و پیاده‌راه بوعلی برای اجرای نمایش‌های خیابانی در نظر گرفته شده است، افزود: مردمی بودن واستفاده از ظرفیت این رویداد در سطح استان می‌تواند از نقاط مثبت جشنواره تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه سالن سینما کانون برای جلسات نقد و بررسی و نشست‌های جنبی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: شهرداری همدان در تامین سالن، حمل ونقل و هماهنگی پیاده راه‌ها همکاری خوبی داشته است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه نوسانات سیستم دولتی همیشه به جشنواره آسیب رسانده است، عنوان کرد: همدان پتانسیل برگزاری رویدادهای فرهنگی بین‌المللی را دارد و اینگونه برنامه‌ها باید در همدان برنامه‌ریزی شود.

ویژه درباره برگشت جشنواره فیلم کودک به همدان نیز گفت: در حال حاضر این جشنواره شرایط خوبی ندارد و در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا تولیدات سینمایی حوزه کودک کاهش یافته است، از طرفی پیشنهاد برگزاری جشنواره فیلم‌ خانواده و فیلم‌ طنز را به سازمان سینمایی داده‌ایم که در همدان برگزار شود.

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =