به جای محدودیت‌ها گشایش در گردشگری ایجاد کنیم

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی گفت: اگر به حوزه گردشگری و زیرساخت‌های آن توجه شود و به جای محدودیت‌ها، گشایش را فراهم کنیم می‌توان امیدوار بود از اداره کشور بدون نفت سخن گفت.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین علی دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی درباره شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران ادامه دارد، گفت: در مجموع ۱۵ سالن نزدیک به هزار غرفه از همه استان‌های کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارند. وی افزود: ۲۰۰ شرکت فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان در این نمایشگاه حاضر هستند و در حوزه صنایع دستی سالن نام آوران و نوآوران جلوه خاصی دارد. امروزه نمایشگاه‌ها نقش مهمی در دیپلماسی عمومی و توسعه و گسترش ارتباطات ایفا می‌کنند.

به گفته دارابی افزون بر آن محلی برای آموزش، انتقال تجارب و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای سرمایه گذاری است گردشگری امروز یک صنعت پیشران توسعه است و صنایع دستی به مثابه اقتصاد مقاومتی است. وی با بیان اینکه از ۴۰۰ رشته صنایع دستی در جهان ۲۹۹ رشته مخصوص ایران است گفت: این به آن معناست که اگر به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و زیرساخت‌های آن توجه شود نگاه‌ها و رویکردها را تغییر دهیم و فضای انفتاح و گشودگی ایجاد کنیم توریسم و گردشگری را فرصت بدانیم و به جای محدودیت‌ها گشایش را فراهم کنیم آنگاه می‌شود امیدوار بود که می‌توان از اداره کشور بدون اتکا به نفت سخن گفت. معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نمایشگاه فرصتی است تا ایران عزیز متنوع و چهار فصل را یکجا ببینید و لذت ببرید.

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 5235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =