در «سرهنگ ثریا» نگران مادران چشم انتظار بودم

لیلی عاج کارگردان فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» در گفتگویی اختصاصی از نحوه ترسیم فضای فیلم سینمایی سرهنگ ثریا و دغدغه های شخصی خود برای ساخت این اثر صحبت کرد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین «لیلی عاج» کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» در پاسخ به این سوال که با توجه به نسبت کمتر فیلمسازان زن به فیلمسازان مرد در سینمای ایران و در این دوره از جشنواره، در این رقابت شانس موفقیت فیلمتان را چگونه می‌بینید، گفت: من خیلی قائل به این این تفکیک جنسیتی نیستم.ترجیه می دادم از من پرسیده شود که من در رقابت به بیست و سه فیلم دیگر، در مورد فیلمم چه طور فکر می کنم و آن را چطور ارزیابی می‌کنم.
وی ادامه داد: من امروز، اولین روزی است که به سینمای رسانه آمدم، هنوز فیلمی ندیدم تا بتوانم قضاوت کنم اما قطعا هنرمندان و سینماگران قدری در این عرصه هستند که رقابت با آنها سخت است.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که با توجه به اکران فیلم خود در سینمای رسانه و برگزاری نشست خبری، بازخورد اهالی رسانه را چگونه دیدید، اظهار داشت: به نظرم همه چیز خوب بود، حضور خانواده ها در سالن برای من دلگرمی بود. بیش از اینکه نگران واکنش و نظرات رسانه‌ها باشم، نگران این بود که این مادرها که سی سال، سی و یک سال است بچه هایشان را ندیده‌اند، وقتی فیلم را می‌بینند چه حس و حالی دارند، فکر می کنم همین که آنها فیلم را دیدند و راضی بودند و حالشان با فیلم خوب است، من به آن چیزی که می خواستم رسیدم.
لیلی عاج درباره شانس سیمرغ گرفتن فیلمش نیز صحبت کرد و گفت: فکر می کنم خانم ژاله صامتی یکی از درخشان ترین بازی های را انجام دادند و علی رضا برازنده مدیر فیلمبرداری از حدس های من برای کاندیدا شدن هستند ولی باید صبر کرد و دید نظر داوران چیست و بقیه فیلم ها چگونه اند.
این کارکردان درباره وجود لهجه ها و گویش های مختلف کاراکترها و نداشتن زیرنویس گفت: این موضع یک انتخاب بود و من به این نتیجه رسیدم که از حال و هوای داستان و و توضیح آدم های دیگر قصه، مشخص می شود که افراد چه می‌گویند، بنابراین خیلی احساس نیاز برای زیرنویس داشتن نمی کردم.

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 5187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =