برای کاهش خطر سرطان در مردان چه باید کرد؟

"هفته جهانی سلامت مردان" در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) از ۱۳ تا ۱۹ ژوئن گرامی داشته می شود.

این هفته جهانی فرصتی است تا مردان و پسران بیشتر به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت دهند.

به گفته یکی از متخصصان استرالیایی می توان از بروز دست‌کم یک سوم سرطان ها از طریق انتخاب سبک زندگی سالم پیشگیری کرد.

این متخصص اظهار کرد که سالانه تعداد زیادی مرگ ناشی از سرطان به دلیل سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، داشتن رژیم غذایی ناسالم، فعالیت بدنی ناکافی و داشتن وزن بالاتر از حد مناسب در جهان رخ می دهد.

به گزارش moretondaily، این متخصص همچنین چند توصیه در این زمینه ارائه کرده که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

* فعال باشید.

شواهد نشان می دهد که حفظ وزن سالم در طول زندگی یکی از مهم ترین راه های محافظت از خود در برابر بسیاری از انواع سرطان است. این متخصص می‌گوید: می توان با پیاده روی، استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل و استفاده از پله ها به جای آسانسور به این هدف دست یافت.

* یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید.

از حدود یک چهارم موارد ابتلا به سرطان ها می توان تنها با داشتن یک رژیم غذایی سالم پیشگیری کرد. این متخصص در این باره گفت: داشتن برنامه غذایی هفتگی و خرید مواد غذایی زودتر از موعد و قبل از اتمام آن ها می تواند به افراد کمک کند تا حتی مواقعی که گرفتار کار هستند، از مواد غذایی خوب تغذیه کنند. این متخصص همچنین افزود: مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غلات کامل و غلات با فیبر بالا، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی کم‌چرب است. همچنین نوشیدن کافی آب را نیز فراموش نکنید.

* از دخانیات دوری کنید.

سیگار عامل اصلی مرگ و میر و بیماری های قابل پیشگیری از جمله سرطان در کشورهای توسعه یافته است. ترک کردن سیگار به شما کمک می کند زندگی سالم تری داشته باشید.

* از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

محافظت از خود را در برابر نور خورشید فراموش نکنید. زمانی که سطح اشعه ماوراء بنفش سه یا بالاتر باشد، محافظت در برابر نور خورشید توصیه می شود. این متخصص در این زمینه توصیه های زیر را ارائه کرده است:
لباس هایی بپوشید که تا حد امکان پوست را بپوشاند، از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید، زیر نور خورشید از یک کلاه لبه پهن که بر صورت، گوش ها و گردن شما سایه می اندازد استفاده کنید، بیشتر در سایه باشید و از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

* غربالگری سرطان روده را جدی بگیرید.

مردان نسبت به زنان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان روده هستند و با این وجود کمتر راه های پیشگیری در این زمینه را جدی می گیرند. به گفته این متخصص، سرطان روده دومین علت شایع مرگ ناشی از سرطان در استرالیا است. اگر سرطان روده زود تشخیص داده شود، می توان با موفقیت آن را درمان کرد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =