یک‌سوم لوازم‌خانگی موجود در بازار قاچاق است/ سهم تلویزیون بیشتر است!

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: به جرات می‌توان گفت اکنون یک‌سوم محصولات لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق است که در این میان قاچاق‌پذیری تلویزیون از دیگر محصولات بیشتر است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین «محمدرضا شهیدی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگویی با بیان اینکه عمده لوازم‌خانگی قاچاق از مرزهای غربی و جنوبی وارد می‌شود، افزود: بخشی از این کالاها، در اصل کالاهای تقلبی است که افراد سودجو لوگوی برندهای معروف را به آنها الصاق می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: همچنین برخی دیگر از آنها لوازم خانگی تولید کشور مصر است که از سوی برندهای بزرگ جهان به منظور مصرف در بازار آفریقا طراحی و تولید شده و با گذر از کشورهای اردن و عراق به بازار کشورمان راه می‌یابد.

شهیدی اظهار داشت: عمده لوازم‌خانگی یاد شده، اجناس درجه ۲ برندهای مطرح کره جنوبی است.

رشد ۲۰ درصدی تولید تلویزیون در کشور تا پایان دی‌ماه

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه تولید انواع تلویزیون در کشور با رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شد.

این مقام صنفی بیان‌داشت: با وجود افزایش تولید کارخانجات، اما پایین بودن قدرت خرید مردم سبب شده تا شاهد رکود در بازار باشیم.

وی گفت: این رکود در شرایطی است که به‌هرحال زمزمه افزایش احتمالی قیمت‌ها برخی افراد را به سمت بازار می‌کشاند، ضمن اینکه به هر حال تلویزیون یک کالای ضروری است و مردم به آن نیاز دارند.

این مقام صنفی یادآور شد: آخرین بار تیرماه امسال و زمانی که دلار به نرخ ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شد، افزایش ۱۵ درصدی قیمت تلویزیون اجازه داده شد.

وی ادامه‌داد: امروز و با گذشت چند ماه از آن زمان، با توجه به افزایش شدید قیمت ارز، تورم کلی حاکم بر اقتصاد و به‌ویژه بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل، شرکت‌ها درخواست خود برای افزایش قیمت‌ها را به وزارت صمت ارائه داده‌اند که در دست بررسی است.

شهیدی خاطرنشان‌کرد: درخواست افزایش قیمت بسته به نوع تلویزیون تولیدی شرکت‌ها، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد بوده است که باید ببینیم آیا با آن موافقت می‌شود یا خیر؟

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 5108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =