پنجمین روز نمایش‌های تالار وحدت و تئاتر شهر با استقبال مخاطبان و حضور مدیران

امروز پنجشنبه ششم بهمن ماه در ششمین روز از برگزاری، جشنواره تئاتر فجر با ۹ اجرای نمایش صحنه‌ای و هشت اجرای خیابانی میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، در پنجمین روز از جشنواره تئاتر فجر نمایش‌های کرنر زیر درختان بلوط در تئاتر شهر و ایرانیان در تالار وحدت با حضور و استقبال مسئولان و مخاطبان روی صحنه رفتند.

در شامگاه روز چهارشنبه ۵ بهمن اجراهای مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت در قالب جشنواره تئاتر فجر، با استقبال مسئولان، مخاطبان و هنرمندان روبه‌رو شد.

در مجموعه تئاتر شهر نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» با حضور محمود سالاری (معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی (معاون هماهنگ کننده کل سپاه پاسداران)، علی اکبر بسطامی (نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی)، قاسم احمدی لاشکی (معاون حقوقی ‌و ‌امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، عبدالرضا سهرابی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی)، محمدحسین ساعی (رییس دانشگاه سوره) و کوروش زارعی (دبیر جشنواره تئاتر فجر) و استقبال بسیار خوب مخاطبان روی صحنه رفت.

نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» با موضوع دفاع مقدس به شهدای زمین فوتبال چوار در ایلام می‌پردازد، شهدایی که در اثر بمباران هواپیماهای متجاوز بعثی هنگام برگزاری یک مسابقه فوتبال به شهادت می‌رسند. شهدای زمین فوتبال چوار ایلام از موضوعاتی است که کمتر در عرصه هنری به آن پرداخته شده است.

همچنین در تالار وحدت فرشاد مهدی‌پور (معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تماشای نمایش «ایرانیان» اثری از رضا صابری نشست.

تالار وحدت نیز در شامگاه چهارشنبه میزبان مخاطبان بسیاری بود.

نمایش «ایرانیان» که نوشته و کار هنرمند پیشکسوت تئاتر، رضا صابری است، روایت‌گر حقایقی پنهان از کشتار زنان و کودکان علوی به دست هارون خلیفه عباسی تا به قدرت رسیدن پسرش مأمون عباسی است؛ در این اثر اتفاقاتی که در مسیر سفر امام رضا (ع) از مدینه به خراسان پیش می‌آید به تصویر کشیده می‌شود؛ سفری عجیب و تأثیرگذار که فرجامش با نقش و جایگاه ویژه ایرانیان، نابودی دسیسه‌های مأمون و یارانش است

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه به دبیری کوروش زارعی در تهران برگزار می‌شود.

۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 5054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =