آغاز جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس در یزد

شصت‌و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینما جوان ایساتیس عصر سه‌شنبه در یزد آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در آیین گشایش این جشنواره گفت: رقابت آثار پذیرفته شده در این جشنواره در ۲ بخش فیلم و عکس با حضور ۱۰۰ هنرمند از ۱۰ استان کشور از فردا آغاز می شود.

احسان عابدی با بیان اینکه جشنواره منطقه ای سینمای جوان ایساتیس برای نخستین بار در استان یزد برگزار می شود، افزود: از مجموع آثار رسیده به این جشنواره ۴۲۲ اثر مربوط به بخش فیلم است که از این تعداد ۶۴ اثر به بخش مسابقه راه یافته است و در بخش عکس نیز از ۵۲۰ اثر واصل شده، ۲۰ اثر برای رقابت در این جشنواره توسط هیات داوران پذیرفته شد.

عابدی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی بیان کرد و گفت: در این جشنواره هنرمندان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و یزد حضور دارند.

وی اضافه کرد: فیلم های این جشنواره در سه سانس از روز هفتم بهمن ماه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه در پردیس سینمای تک یزد اکران می شود.

ایساتیس نام قدیم شهر یزد است.

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 5018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =