بیشترین تعداد بدمصرف آب در نیاوران زندگی می‌کنند!

معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه ۱۳۳ هزار و ۶۸۲ مشترک آب در شهر تهران بیش از دو برابر الگو و بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند گفت: منطقه نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف بیش‌ترین تعداد بدمصرف‌ها را در خود جای داده است.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین از شرکت فاضلاب استان تهران، سید رسول باقری افزود: سه درصد از مشترکان پایتخت بد مصرف هستند که هشت درصد آب شرب خانگی این کلان‌شهر را مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه منطقه نیاوران با ۱۸ هزار و ۲۰۰ مشترک بدمصرف بیشترین تعداد بد مصرف تهرانی را در خود جای داده است، ادامه داد: نواحی دیباجی، آیت‌الله کاشانی و شهرک غرب از لحاظ اسکان و استقرار مشترک بد مصرف در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه الگوی مصرف آب در تهران ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار در ماه است، خاطرنشان کرد: مشترکانی که ماهانه بیش از دو برابر الگوی مصرف؛ یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بد مصرف» محسوب می‌شوند.

به گفته معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گروه «بد مصرف‌ها» معادل ۴۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۰۶ مترمکعب آب را در ۹ ماه نخست امسال مصرف کرده‌اند.

باقری اعلام کرد: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بد مصرف (۱۸ مهرماه) تاکنون، آب حدود ۲۷ هزار خانوار بد مصرف تهرانی (شامل ۲۰ هزار خانوار خانگی و هفت هزار خانوار غیر خانگی) به‌صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع شده است.

۴۰ درصد تهرانی‌ها خوش‌مصرف هستند

وی با بیان اینکه مشترکانی که ماهانه ۱۴ مترمکعب و کم‌تر آب مصرف کنند «خوش‌مصرف» هستند، گفت: ۴۰درصد از مشترکان تهرانی خوش‌مصرف هستند و مطابق برآورد ۹ماهه شرکت آب و فاضلاب استان تهران ۲۷ درصد حجم آب شرب خانگی پایتخت به این دسته از مشترکان اختصاص‌یافته است.

مصرف ۶۵ درصد از حجم آب پایتخت توسط پرمصرف‌ها

معاون آبفای استان تهران با بیان این‌که دو میلیون و ۳۷۵۵ مشترک پُرمصرف آب در تهران وجود دارد، گفت: پرمصرف‌های تهرانی ۵۷ درصد هستند که ۶۵ درصد از حجم آب شرب خانگی را مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: مطابق قانون مشترکانی که ماهانه تا دوبرابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، مشترک «پرمصرف» هستند.

قطع آب ۷ هزار خانوار غیر خانگی بد مصرف

باقری اظهار داشت: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بد مصرف تهرانی، هفت هزار اشتراک غیرخانگی بدمصرف با ارسال اخطار و اطلاع قبلی با محدودیت موقت قطع آب مواجه شدند.

این مقام مسوول تأکید کرد: مشترکان غیر خانگی چنانچه بیش از ظرفیت قراردادی خود آب مصرف کنند، مشترک بدمصرف هستند.

وی با بیان این‌که تاکنون این محدودیت قطع آب از ۹ تا ۱۱ صبح اعمال می‌شد، افزود: به دلیل بازدارنده و اثربخش نبودن ساعات قطع، ازاین‌پس این محدودیت از ساعت ۹ تا ۱۵ و به‌صورت موقت اعمال شده است.

معاون آبفای استان تهران گفت: مشترکان غیرخانگی آب شامل واحدهای تجاری، صنعتی، اداری، عمومی، نیروهای مسلح، اماکن مذهبی، بیمارستان‌ها و... هستند که بر اساس نوع کاربری، فعالیت و تعداد افراد به میزان مشخصی مجاز به مصرف آب هستند که به آن ظرفیت قراردادی می‌گویند

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 4958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =