برنامه رادیویی «تماشاخانه فجر» همراه با جشنواره تئاتر فجر

«تماشاخانه فجر» عنوان ویژه برنامه رادیو فرهنگ در ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر است هرسال که از محل برگزاری این جشنواره روانه آنتن می‌شود.

به گزارش شهرقشنگ آنلاین این برنامه امسال از یکم بهمن‌ماه هر شب ساعت ۱۷ تا۱۸:۳۰ به صورت زنده از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از روز شنبه (اول بهمن ماه ۱۴۰۱) فعالیت خود را بعد از مقدمه بخش رادیو تئاتر (از ۲۵ دی) به شکل رسمی‌ با اجرای آثار صحنه‌ای، خیابانی و بین‌الملل آغاز می‌کند.

طبق آمار ارائه‌ شده از سوی برگزار کنندگان این دوره میزبان ۱۳۱ نمایش در بخش‌های مسابقه بزرگ تئاتر صحنه‌ای، مسابقه بین‌الملل، تئاتر خیابانی، رادیوتئاتر؛ مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش خواهد بود.

در برنامه تماشاخانه فجر ضمن گفتگو با عوامل نمایش های در حال اجرا، از کم و کیف جشنواره تئاتر فجر شنوندگان را مطلع می‌کند. در این برنامه هر شب با عوامل نمایش های در حال اجرا در جشنواره و کارشناسان حوزه تئاتر گفتگو می‌شود. ضمن این که مسئولان جشنواره هم در برنامه حضور خواهند داشت و از کم و کیف جشنواره اطلاع رسانی می‌کنند.

برای اطلاع از آخرین اطلاعات و اخبار جشنواره و شنیدن گفت‌وگو با هنرمندان و مسئولان جشنواره با این برنامه روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز همراه باشید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره جشنواره به احیاء و برگزاری جشنواره مناطق کشورمان در راستای معرفی آثار برتر جشنواره‌های استانی بازمی‌گردد. اتفاقی که پاسخی به مطالبه ۷ ساله هنرمندان تئاتر ایران بود که در همین راستا تماشاخانه فرهنگ میزبان هنرمندان استان‌های مختلف و شنیدن دغدغه‌های آنها و معرفی آثارشان می‌شود.

گفتنی است، «تماشاخانه فجر» به تهیه کنندگی امیررضا راز و اجرای نگین خواجه نصیر و گزارش حمیرا فراتی روی آنتن می رود.

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 4953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =